משפחת גולדין עתרה לבג"ץ נגד הממשלה

משפחת הקצין החטוף דרשה מבית המשפט שיורה למדינה לא לשחרר את גופתו של מחבל חמאס למשפחות, "שחרור הגופה לקבורה היא כניעה נוספת לטרור ולחמאס"

חדשות כיפה משה ויסטוך 29/05/18 16:38 טו בסיון התשעח

משפחת גולדין עתרה לבג"ץ נגד הממשלה
עתרו נגד הממשלה. משפחת גולדין, צילום: באדיבות המצלם

משפחתו של החייל החטוף הדר גולדין הי"ד הגישה היום (שלישי) עתירה לבג"ץ, בדרישה להוציא צו ביניים כנגד הממשלה ולא לשחרר את גופת מחבל חמאס, עזיז עויסאת, לקבורה

בעתירה, שהוגשה באמצעות  פרופ׳ אביעד הכהן ועו"ד עודד סבוראי, דרשה המשפחה גם שצוות השרים לענייני שבויים ונעדרים בו חברים ראש הממשלה נתניהו, שר האוצר כחלון ושר הפנים דרעי, יתחיל לפעול לאחר שלא התכנס מאז סוף שנת 2016.

עוויסאת (53), תושב ג'בל מוכבר שבמזרח ירושלים, ריצה 30 שנות מאסר בעוון ניסיונות רצח של ישראלים. בתחילת החודש הוא תקף סוהר עם קומקום ומים רותחים ולפני כשבוע הוא בבית החולים אסף הרופא, לאחר שסבל מבעיות לב.

עתירת ממשפחת הצטרפה להנחייתו של השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, לשירות בתי הסוהר שלא יעבירו את הגופה למשפחתו של המחבל. "החלטנו לעמוד לצדו של השר ארדן שמוכיח את מחויבותו ליישום החלטות הקבינט להפעלת לחץ על חמאס עד להשבת החיילים והאזרחים", נאמר בהודעת המשפחה.

לדבריהם, הם "מצפים שיתר חבר הממשלה והקבינט יפעלו כמו השר ארדן. שחרור הגופה לקבורה היא כניעה נוספת לטרור ולחמאס וברור גם לגורמי הביטחון השונים כי הלוויה הזו תהפוך, אם תתקיים, לאירוע תודעתי ופסטיבל תקשורתי של חמאס".