הימין החדש: תומכים בפונדקאות אלטרואיסטית ללהט"בים

איילת שקד אמרה במפגש עם פעילים כי מפלגתה תתמוך בחוק שיאפשר פונדקאות לזוגות גברים, על פי המלצות ועדת מור יוסף של משרד הבריאות: "אם יש לזוג ידידה שרוצה לעשות להם טובה אז זה יתאפשר"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 05/03/19 10:36 כח באדר א'

הימין החדש: תומכים בפונדקאות אלטרואיסטית ללהט"בים
השרה איילת שקד, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

תומכים בקהילה הגאה. לאחר שהימין החדש הואשם כי חבריו מסתירים את עמדותיהם בענייני דת ומדינה, נראה כי במפלגה מתחילים לחשוף עמדות. בהקלטה שנחשפה הבוקר (ג') ב'כאן רשת ב',נשמעת שרת המשפטים אומרת כי "סיכמנו שנלך לפי ועדת מור יוסף, שקבעה שפונדקאות מסחרית תתאפשר לנשים כתחליף לרחם כי זה בא לפתור בעיה רפואית. פונדקאות להט"בים תתאפשר בצורה אלטרואיסטית. אם יש לזוג ידידה שרוצה לעשות להם טובה אז זה יתאפשר".

ועדת מור יוסף, אותה מינה משרד הבריאות ופרסמה את המלצותיה בשנת 2012, המליצה בין השאר כי זוגות וגברים חד מיניים יוכלו לקבל טיפולי פונדקאות, וכן שנשים נשואות יוכלו לשמש כפונדקאיות ועוד המלצות שונות בתחום הפונדקאות ותרומת הזרע.

הריון

הריון. אילוסטרציהצילום: פלאש 90. יוסי זמיר

במצב החוקי כיום בישראל זכאים להליך פונדקאות, במסגרתו אישה זרה הורה את ילדם של זוג אחר, רק זוגות של גבר ואישה, או נשים רווקות, ורק במקרים בהם האישה סובלת מבעיות רפואיות המונעות ממנה אפשרות להיכנס להריון. וכל הליך כזה דורש אישור מוועדה של משרד הבריאות.

לפני חודשים אחדים הודיעה המדינה כי לא תאפשר לזוגות הומואים להביא ילדים באמצעות הליך פונדקאות, מאחר ואין לממשלה אפשרות להעביר חקיקה כזו במצב הפוליטי הנוכחי. הנושא מהווה קו אדום אצל המפלגות החרדיות והדתיות.