דרישה מליצמן: מנע מהומואים הליך פונדקאות

מרכז ליב"ה שגרו מכתב לסגן שר הבריאות ובו דרשו למנוע מזוג גברים לבצע הליך פונדקאות, לפי האמור בחוק: "הדבר מהווה פגיעה בתכלית החוק ובערכי המשפחה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/11/18 14:18 כ בכסלו התשעט

דרישה מליצמן: מנע מהומואים הליך פונדקאות
ליצמן, צילום: פלאש 90

הבוקר שיגרו במרכז ליב"ה מכתב לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן, בו הם דורשים ממנו לדאוג שהמדינה לא תאפשר לזוג גברים לבצע הליך פונדקאות, דבר שנכון להיום אסור על פי החוק.

מכתבם נשלח על רקע תשובת המדינה לבג"ץ שצפויה להינתן ביום ראשון הקרוב ביחס לעתירת עמותת 'אבות גאים', בשם זוג גברים הדורשים לאפשר להם לבצע הליך פונדקאות.

במכתבם הם פותחים בחיזוק על עמדת הקואליציה שלא נכנעה לדרישות ארגוני הלהט"ב במהלך חקיקת 'חוק הפונדקאות' לנשים יחידניות בקיץ האחרון "במהלך הדיונים בוועדה ולקראת חקיקת החוק הפעילו ארגוני הלהט"ב לחץ רב על הכנסת לאשר ולהרחיב את החוק גם להורים חד מינים. למרות הלחץ וניסיונות הסחיטה לא נכנעה הממשלה ולא הרחיבה את החוק."

נזכיר כי בקיץ האחרון אישרה הכנסת הצעת חוק לאפשר לנשים יחידניות לבצע הליך פונדקאות, ומאז החל קמפיין אגרסיבי של ארגוני להט"ב, במטרה לאפשר גם לזוג גברים לבצע הליך דומה. בהמשך מכתבם הם מציגים את הבעייתיות שבמסגרת הפונדקאות, ואת היחס להליך במדינות נוספות ברחבי העולם "השימוש בהליך פונדקאות, במהלכו אישה אחרת מאפשרת לבצע היריון ברחמה תמורת תשלום כספי רגיש מאוד מבחינות רבות - הלכתית, אתית, רפואית, חוקית ועוד".

עוד נכתב במכתב: "במדינות רבות בעולם הליך הפונדקאות אסור, ואף מדינות בהם התפתח שוק פונדקאות לאזרחים מכל העולם (הודו, תאילנד, נפאל), הולכות ומצמצמות אותו. אירופה אוסרת על המנהג כליל, חוץ מפורטוגל, שמתירה פונדקאות אלטרואיסטית בלבד. צרפת למשל, רואה בפונדקאות סחר באיברים, וכן רק חלק מהמדינות בארה"ב מאפשרות פונדקאות."

על כן הם מסבירים מהם הסיבות על פיהם אפשר המחוקק בכל זאת את השימוש בהליך המורכב "המורכבות הכרוכה בהליך הפונדקאות אינה מוצדקת אלא לצורך חיזוק המשפחה, כפי שקבע המחוקק בתחילה. כל הרחבה של השימוש בהליך מורכב זה, עבור זוג הורים חד מיני, מהווה פגיעה בתכלית החוק ובערכי המשפחה מדורי דורות – בייחוד בהענקת זכאות זו לזוגות חד מיניים."

בסיום הם פונים באופן אישי לסגן השר, על רקע חג החנוכה הקרב, בבקשה שיפעל לחיזוק ערכי המשפחה במדינת ישראל "כידוע לאורך ההיסטוריה כולה עם ישראל שמר על מבנה המשפחה קדושתה וטהרתה, במיוחד בימים אלו בהם אנו מתקרבים לחג החנוכה בה ניסו היוונים לחלל את התא המשפחתי נזכרים אנו במסירות הנפש של בנות ישראל על שמירת הקדושה וטהרת המשפחה. כמי שבוודאי תומך במבנה המשפחה הנורמטיבי בטוחים אנו שתדאג שמתן התשובה של המדינה בבג"ץ ימשיך את חקיקת החוק ללא הרחבתו ויבצר את מבנה המשפחה."

אורן הניג, ראש התחום הפרלמנטרי במרכז ליב"ה מסר עם פרסום המכתב: "אנו מצפים שסגן השר ליצמן, שנושא הפונדקאות נמצא בסמכותו, יפעל על פי רצונם של רוב מוחלט של אזרחי ישראל, החפצים בחיזוק המשפחה, ולא בפתיחת פרצות לצורות חיים לא נורמטיביות. פונדקאות לזוג גברים זה דבר שלא מקבל כמעט באף אחת ממדינות העולם, ולא לחינם. מדינת ישראל, המדינה היהודית, צריכה לשאת בגאון את דגל המשפחה, ולא להיענות לדרישות האלימות של ארגונים שמה שמעניין אותם זה רק הרצונות וההנאות שלהם".