"היינו פותרים את משבר חאן אל-אחמר אילולא הרשות הפלסטינית היתה מתערבת"

בדיון בוועדת המשנה לענייני יהודה ושומרון נחשפה שיטת הרשות הפלסטינית להפרת הסכמי אוסלו. בהיעדר מדיניות, המינהל האזרחי מאפשר לתהליך להימשך בלא מפריע. יוגב: "הממשלה צריכה להגדיר את המדיניות לגבי יהודה ושומרון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/11/18 08:44 כו בחשון התשעט

"היינו פותרים את משבר חאן אל-אחמר אילולא הרשות הפלסטינית היתה מתערבת"
דגלי אש"ף בחאן אל אחמר, צילום: פורום עוטף ירושלים

לא רק חאן אל אחמר: בדיון של ועדת המשנה לענייני יהודה ושומרון נחשף כי הרשות הפלשתינית הקימה משרד ממשלתי מיוחד שתפקידו להשתלט על שטחי סי. המשרד גיבש תכנית אסטרטגית לכך, מממן אותה תקציבית, מחבר גורמים בין-לאומיים ואף מסייע משפטית לפלשתינים שנדרשים לפנות את השטח. לצד זאת, הרשות הקימה 7 רשויות בנפות שונות ביהודה ושומרון.

יו"ר הוועדה ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי), הגדיר את הרשויות הללו כחברת הבנייה הישראלית "אמנה", בגרסתה הערבית. 
מאז החל לכהן, ראש הממשלה הפלשתינית, רמזי חמדאללה, הורה להאיץ את פעילות ההשתלטות על שטחי סי, כאשר מי שמנהל את נפת מזרח ירושלים הוא סעיב עריקאת. מי שיזם את הפעילות, כבר לפני כשני עשורים, הוא ראש הממשלה הפלסטיני לשעבר, סאלם פיאד.

לפי דו"ח של תנועת 'רגבים', שנחשף בדיון הוועדה, הגורם המרכזי המופקד על ביצוע תכנית ההשתלטות החקלאית על האדמות הוא 'איגוד ועדות העבודה החקלאיות' – UAWC (Union Of Agricultural Work Committees). 
לאיגוד עשרות סניפים ברחבי יהודה ושומרון ויש לו קשר ל'חזית העממית לשחרור פלסטין', ארגון טרור שביצע פיגועים רצחניים רבים נגד אזרחי ישראל (כולל רצח השר רחבעם זאבי ופיגועי התאבדות בשנות האלפיים). בכירים בהנהגת החזית העממית שריצו עונשי מאסר על מעורבות בטרור, התברגו לתפקידים בכירים באיגוד הוועדות החקלאיות. 
'איגוד הוועדות' מתגאה כי בשנים אלו סייע בשיטות ההשתלטות המתוארות ב'שיפור גישה' לכמעט 150,000 דונמים בשטחי C – כאשר שטחים עצומים מהקרקעות שנתפסו ועובדו לראשונה, מעולם לא היו בבעלות ערבית פרטית, אלא שייכות לריבון – מדינת ישראל.

דו"ח רגבים המלא:
להורדת הקובץ

מקורות המימון של פעילות איגוד הוועדות הם בעיקרם ממשלות זרות, האיחוד האירופי, וארגוני סיוע הומניטרי. בין השנים 2009–2017 מומנה פעילותו בסכום של 45,608,214€ לפחות. סכום זה הינו מספר מינימום על פי נתונים שפורסמו בפומבי במקורות גלויים, והם אינם כוללים את כלל הכספים שנתרמו לרשות הפלסטינית לצורך פרויקטים חקלאיים.

ישי חמו, רכז הפעילות של תנועת רגבים ביהודה ושומרון הציג את נתוני הדו"ח בפני הוועדה: "אפשר לראות התנהלות שיטתית מאוד ברורה שמתרחשת באזורים אסטרטגיים, פריצת דרכים לאזור המבוקש, בסך הכול תיעדנו מאות קילומטרים של דרכים חקלאיות חדשות. הקמת תשתיות מים שתאפשר חקלאות בשטח המרוחק – פרישת צנרת יקרה, חפירת בורות מים, הקמת מאגרים וחלוקת מיכליות. לאחר מכן מתבצעת התפיסה באמצעות עיבוד חקלאי – נטיעה בסך הכל של עשרות אלפי עצים, גידור שטחים עצומים, הקמת מעל 120 אלף מ"ר של קירות תמך.

עוזר שר הביטחון, קובי אלירז אמר מצדו: "אנחנו מאוד ערניים לאירוע. ירד לנו האסימון ואנחנו מנסים להוביל אותו. ניבחן במעשים, לא בדיבורים. תדעו שהתמונה היא רחבה ובהפוך על הפוך. ניקח אחריות על השטח – כולל אישור תכניות פלסטיניות".

ח"כ יוגב אמר בדיון כי: "מול המערכת המשפטית הפועלת מהצד הפלשתיני עומדת מערכת יועמ"ש יו"ש, חסרת תקנים ולעיתים בעלת דעות פוליטיות משלה, שאינה ממלאת את תפקידה בסיוע המשפטי לאכיפת ההשתלטות הפלשתינית, הבנייה הבלתי חוקית וה"טרור החקלאי" אותו מפעילים הפלשתינים".
עוד אמר יוגב כי: "מאמץ ההשתלטות הפלשתיני על קרקעות בשטחי סי, פוגע בראש ובראשונה, באינטרס הישראלי ובמדיניות ממשלת ישראל לשמר את שטחי סי בשליטת ישראל. השתלטות זו פוגעת בהתיישבות הישראלית בשומרון, יהודה ובבקעת הירדן, לעיתים היא נעשית במכוון בצמוד לגבולות ישובים יהודיים. השתלטות זו פוגעת בשטחי אש, בנכסים ארכיאולוגים ושמורות טבע ובביטחון".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן