היום: אין שירותי רווחה ברחבי הארץ, העובדים הסוציאליים יפגינו

אין התקדמות במו"מ של האוצר עם העובדים הסוציאליים, שייצאו להפגין לפני הצהריים בתל אביב. במהלך היום ישבתו העובדים הסוציאליים ולא תתקיים קבלת קהל במוקדי הרווחה

חדשות כיפה יהונתן קליין 17/12/18 10:36 ט בטבת התשעט

היום: אין שירותי רווחה ברחבי הארץ, העובדים הסוציאליים יפגינו
הפגנת העובדות הסוציאליות, בשבוע שעבר בירושלים, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

מחריף הסכסוך של העובדים הסוציאליים עם האוצר. לאחר שבועות של סכסוך עבודה, שנגרם כתוצאה מסירוב האוצר לדון בדרישות העובדים לשיפור תנאי השכר וההעסקה שלהם, הכריזו העובדים הסוציאליים ברחבי הארץ על שביתה כללית היום (ב'). באוצר מוכנים לדון עם העובדים על תגבור משמעותי של האבטחה, עקב מקרים חוזרים ונשנים של אלימות כלפי עובדות סוציאליות בלשכות הרווחה, אך העובדים והעובדות מסרבים להסתפק בכך. בשבוע שעבר שבתו העובדים הסוציאליים בכל מרחב ירושלים.

היום לא תהייה קבלת קהל במחלקות הרווחה ברחבי הארץ, לא יכתבו תסקירים לבתי משפט, לא יתקיימו ועדות החלטה בנושא קטינים בסיכון, לא יפעלו המרכזים לטיפול באלימות במשפחה. לא תהיה קבלת קהל של עובדים סוציאליים במשרד הרווחה (לרבות קציני מבחן נוער, מבוגרים ומעצרים וחוקרי ילדים) וישבתו העובדים הסוציאליים במשרד החינוך, בביטוח הלאומי, ובמערכת הבריאות - בבתי החולים, קופות החולים והתחנות לבריאות הנפש.  

עובדות סוציאליות מפגינות

עובדות סוציאליות מפגינות, בשבוע שעבר בירושליםצילום: קבוצת מדברים תקשורת

בשעה 11:00 הבוקר תחל צעדת מחאה מקריית הממשלה בתל אביב לכיכר רבין בעיר בהשתתפות אלפי עובדות ועובדים סוציאליים שלאחריה תיערך הפגנה בכיכר רבין.

ממשרד האוצר נמסר כי בפגישה הביע האוצר נכונות לדון בנושאים "הקשורים למוגנות העו"סים בגינם הוגש סכסוך העבודה" והוסיפו: "צר לנו שעל אף ההסכמה לדון בסוגיות אלו ממשיך הארגון בשביתה עליה הכריז טרם התקיים דיון ענייני בנושא. אנו קוראים לאיגוד לשוב לשולחן הדיונים על מנת לפתור את נושא בהקדם ועל הצד הטוב ביותר, במקום להרחיב את הדרישות, להאריך את השביתה ולפגוע באוכלוסיות החלשות הזקוקות ביותר לשירותי הרווחה".

יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, ענבל חרמוני, אמרה ל'מעריב': "גם אם נצייד כל עובדת סוציאלית בקסדה ואפוד מגן, זה לא מה שיחלץ את שירותי הרווחה בישראל מהמשבר העמוק שהם נתונים בו. עד שמשרד האוצר לא יואיל לתת לנו התחייבות לפחות ללוח זמנים של כניסה למו"מ על תנאי השכר וההעסקה של העו"סים שבגללם אנחנו מתקשים לאייש מאות תקנים חסרים ברשויות המקומיות ובכך להקל במעט את העומס בלשכות ולשפר את השירות, לא נפסיק את העיצומים".