מחריפים את המאבק: העובדים הסוציאליים ישבתו מחר

העובדים הסוציאליים צפויים לפתוח בשביתה בכל מרחב ירושלים- מהר חברון בדרום עד מטה בנימין בצפון, מים המלח במזרח עד מטה יהודה ובית שמש במערב. העובדים נאבקים על הוספת אמצעי ביטחון ושיפור בתנאי העסקתם

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/12/18 19:16 ל בכסלו התשעט

מחריפים את המאבק: העובדים הסוציאליים ישבתו מחר
מחאת העובדים הסוציאליים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

העובדים הסוציאליים במרחב ירושלים מחריפים את המאבק והכריזו על שביתה כללית ממחר (א'). בשעה 10:00 תתקיים הפגנה של עובדים סוציאליים ברחבת גשר המיתרים, בכניסה לבירה. העובדים מוחים על ההתעלמות שר האוצר, משה כחלון, ושר הרווחה, חיים כץ, ממשבר העובדים הסוציאליים, ונאבקים על הוספת אמצעי ביטחון ושיפור בתנאי העסקתם. 

איגוד העובדים הסוציאליים הודיע על השבתת כל שירותי הרווחה מחר במרחב ירושלים, מהר חברון בדרום עד מטה בנימין בצפון, מים המלח במזרח עד מטה יהודה ובית שמש במערב. במסגרת ההשבתה, בין היתר, לא תהיה קבלת קהל של עובדים סוציאליים במשרד הרווחה ובמחלקות הרווחה ברשויות המקומיות והעובדים הסוציאליים במשרד החינוך, בביטוח הלאומי ובמערכת הבריאות ישבתו.

בין דרישות האיגוד: סביבת עבודה מכבדת ומוגנת – אבטחה בכל שעות קבלת הקהל ומאבטחים בעלי הכשרה רלוונטית. עמדת בידוק ביטחוני מסודרת ונוהלי בידוק קפדניים ומסודרים. דלתות משוריינות, מצלמות אבטחה ואינטרקום, דלתות מילוט, לחצני מצוקה המחוברים למוקד חירום פעיל. מימון ומתן אבטחה מקיפה ואישית גם מחוץ למקום העבודה לעובדים שקיבלו איומים או שנמצאים בסיכון, וליווי ותמיכה לעובדות ועובדים שחוו אירועי אלימות.