החשיפה של יחימוביץ': "סא"ל ברושי הפך את סמלת מ' ליעד להטרדות מיניות"

חברת המחנה הציוני טענה כי הגיעו אליה מספר עדויות נגד ח"כ ברושי בגין הטרדות מיניות. אחת מהן בזמן שהיה מג"ד, "היא פחדה ממנו". בא כוחו של ברושי: "קורא לח"כ יחימוביץ' להתמודד עם הכפשותיה בית המשפט ולא בפייסבוק. הדברים לא היו ולא נבראו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 12/08/18 18:55 א באלול התשעח

החשיפה של יחימוביץ': "סא"ל ברושי הפך את סמלת מ' ליעד להטרדות מיניות"
ח"כ איתן ברושי, צילום: פלאש 90

ח"כ שלי יחימוביץ' חשפה היום (ראשון) כי חברה למפלגה, ח"כ איתן ברושי, הטריד לכאורה חיילת בזמן שהיה מג"ד.

"ברושי היה המג"ד של החיילת מ' כשהטריד אותה מינית על בסיס קבוע ומירר את חייה", כתבה נגד מי שהושעה על ידי יו"ר המפלגה, אבי גבאי.

בהמשך כתבה יחימוביץ' כי "יום אחד נתקלה בו מ' ברחוב. זה היה שנים אחרי שהשתחררה מצה"ל. היא כבר היתה אשה בעלת בטחון עצמי, נשואה, אמא, עובדת במקצוע חשוב ותורם. ובכל זאת קפאה כמשותקת, כמעט התעלפה, וחזרה הביתה כשהיא רועדת, נסערת, הלומה ואחוזת בחילה.

"אני פותחת בזה, כמענה לשאלה הבלתי נסבלת "למה היא נזכרה עכשיו". ובכן, מ' לא היתה צריכה להיזכר. פשוט כי היא מעולם לא שכחה. תחושת הגועל והפחד נשארה לתמיד. על זה נאמר: הרובה לא זוכר, המטרה לא שוכחת".

עוד כתבה חברת המחנה הציוני כי מ' פנתה אליה, לצד נשים נוספות, לארח שפורסמה התקרית בין ברושי לבין ח"כ איילת נחמיאס ורבין, במהלכה נגע הגופה שלא בהסכמתה והתנצל, וכן לאחר שאשה התלוננה כי הותקפה על ידו במעלית לפני כ-15 שנה. לאחר פרסום טענות אלה הודיע גבאי כי ברושי מושהה מפעילות המפלגה וצייץ בטוויטר כי "אין לעברייני מין מקום ברחוב או בכנסת".

ימשיכו לתמוך בו על אף הצהרותיו? הרצוג, גבאי ויחמיבויץ

ימשיכו לתמוך בו על אף הצהרותיו? הרצוג, גבאי ויחמיבויץצילום: פלאש 90

"היום אביא את סיפורה של מ', אחרי שבדקתי אותו ביסודיות רבה. שוחחתי לא רק אתה אלא עם מי ששרתו עמה בצבא ואימתו את הפרטים, עם מי ששמעו ממנה את המעשה בחלוף השנים, ועם מי שסייעו לי בהצלבת הזמנים, התפקידים, ומקום השרות.

"סא"ל ברושי הפך את סמלת מ' ליעד להטרדות מיניות מייד כשהגיע לבסיס. זה הלך והחמיר. תחילה, במלים גסות ובוטות תיאר באזניה את כוונותיו כלפיה. היא סירבה בתקיפות. ושוב סירבה, ושוב, ושוב, ושוב. והוא – אינו מרפה, נועץ מבטים באבריה האינטימיים כל אימת שהיא נכנסת למשרדו בתוקף תפקידה. משרה אווירה מאיימת ולוחצת. חבריה לגדוד ידעו. תמיד היה מישהו שחיכה קרוב אליה למקרה שהיא לא תצליח להדוף אותו בכוחות עצמה".

בנוסף לכך היא ציינה כי "אחר כך החל לייצר סיטואציות שאילצו אותה לשהות אתו לבד. כך, באחד החגים, דרש ממנה לסגור אתו את החג בבסיס. היא "חיילת פשוטה", כלשונה, הוא המג"ד, ברור שלא היתה לה ברירה. הוא דרש ממנה להתלוות אליו לסיור בין נקודות שונות שהיו תחת פיקודו. הוא והיא ברכב, והוא ממטיר עליה הצעות מגונות ומלים גסות. היא פחדה ממנו, אבל תבעה ממנו להפסיק.

"באחת הפעמים שבהן ביים וארגן ארועים כדי לכפות עצמו עליה, הצליח לייצר מצב שבו ישן בחדר סמוך לחדר שבו היא ישנה. לא אפרט, אבל אומר שהיו לה כל הסיבות שבעולם להאמין שהיא בטוחה לחלוטין ושלא יעז להתקרב אליה. היא טעתה. לפנות בוקר התעוררה כשלשונו בפיה והוא מנסה לכפות עצמו עליה. היא הדפה אותו, הוא חשש שישמעו והרפה".

https://www.facebook.com/ShellyYachimovich/photos/a.10150156566034218.303192.162319074217/10156996151229218/?type=3&theater

יחימוביץ' גם טענה כי נגד ברושי התלוננו נשים נוספות שדרשו ממנה לפעול בנושא, "חשוב לי להדגיש: אני מאמינה להן גם בלי כל הבדיקות שעשיתי, אבל לטובת העניין מרגישה תמיד צורך להיות מגובה במאה אחוזים".

הכל יחד, כולל מה שכבר פורסם (ועוד יפורסם, בכפוף כמובן להסכמתן, לרצונן ולבחירתן של הנפגעות), מעיד על דפוס רצדיביסטי (חזרתי) של התנהגות, שגם אם במישור הפלילי חלה על חלק ממנה התיישנות – הרי שהיא הופכת את המשך השהיה של ברושי במערכת הפוליטית לבלתי נסבל ולבלתי קביל.

לסיום היא ציטטה ממייל ששלחה לה מ' בו כתבה בין היתר כי "הארועים האחרונים עוררו בי מחדש את הגועל שחשתי אז. ההבדל הוא שהיום הפחד לא קיים, אך זיכרונו של אותו הפחד, חי ונושם. גם חברי הקרובים שהתקשרו מיד, לאחר פרסום הדברים, זועמים על האיש והוא מעורר בהם את אותה תחושה של גועל... אני שמחה, שלפחות הדור של הבת שלי, כבר יודע, שאין לוותר על הצעקה בכיכר העיר במקרים האלו, ואין מניעה לעשות שיימינג למי שמעז לנהוג כך".

בא כוחו של ח"כ איתן ברושי, עו"ד אילן בומבך, מסר בתגובה: "אני קורא לח"כ יחימוביץ' להסיר את חסינותה ולהתמודד עם הכפשותיה כלפי מרשי במקום בו מבררים את העובדות- בבית המשפט ולא בפייסבוק. לאחר שתוסר חסינותה של יחמוביץ' תוגש נגדה תביעת דיבה. הדברים לא היו ולא נבראו".