חולה סרטן? החשיפה של ביידן שגרמה לבית הלבן להבהיר

בביקור בנושא משבר האקלים, נשיא ארצות הברית חשף שהוא חולה בסרטן, ובבית הלבן תיקנו: "היה לו סרטן עור ללא מלונמה שהוסר לחלוטין בניתוח לפני תחילת כהונתו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/07/22 12:00 כב בתמוז התשפב

חולה סרטן? החשיפה של ביידן שגרמה לבית הלבן להבהיר
ג'ו ביידן, צילום: Matty Stern/US Embassy

ג'ו ביידן הוא אחד המנהיגים המבוגרים בעולם, ובשבוע שעבר גם הישראלים זכו לראות אותו על אף גילו. אתמול (ד') במהלך ביקור בבית הזיקוק במסצ'וסטס, חשף הנשיא בן ה-79 כי הוא מתמודד עם סרטן וגרם לסערה.

הבית הלבן: ביידן חלה בסרטן עור וטופל לפני תחילת כהונתו

במסגרת ביקור בנושא משבר האקלים, ביידן הסביר כי רבים מילידי מדינתו, דלאוור, חלו בסרטן בגלל הימצאותם של בתי הזיקוק. "בכפור הראשון היה צריך להפעיל את המגבים של הרכב כדי להוריד את כתמי השמן מהשמשה", אמר הנשיא, "זו הסיבה שבגללה אני וכל כך הרבה אנשים אחרים שגדלתי איתם חולים בסרטן, ומדוע בדלאוור היה שיעור הסרטן הגבוה יותר בארה"ב".

הרופא של ביידן בבית הלבן, ד"ר קווין אוקונור, הבהיר שהנשיא חלה בסרטן העור שאינו מלנולמה מסוכנת. "ידוע שהנשיא בילה זמן רב בשמש בצעירותו. היה לו סרטן עור ללא מלונמה שהוסר לחלוטין בניתוח לפני תחילת כהונתו", הצהיר הרופא.

ביידן בישראל

כאמור, הנשיא האמריקאי ביקר בישראל בשבוע שעבר ושב והזכיר את פתרון שתי המדינות. "אני עומד כאן היום, כעת, כנשיא ארה"ב, והמחויבות שלי לפתרון שתי המדינות לא השתנתה כל השנים האלו. שתי מדינות לאורך קווי 67 עם חילופי שטחים מוסכמים, זו הדרך הטובה ביותר להגיע למידה שווה של ביטחון, שגשוג, חופש וביטחון לפלסטינים ולישראלים. העם הפלסטיני ראוי למדינה משלו שהיא עצמאית, ריבונית, בת קיימא ובעלת המשך".