לראשונה: כנס האקלים של החינוך הירושלמי

"מתאקלמים" – כנס האקלים של מערכת החינוך הירושלמית - נפתח בבית העם בירושלים, והוקדש ללמידת נושא משבר האקלים. בכנס השתתפו מאות אנשי חינוך ותלמידים מרחבי העיר

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/03/22 12:38 כא באדר ב'

לראשונה: כנס האקלים של החינוך הירושלמי
צילום: נועם פיינר

כנס האקלים של החינוך הירושלמי הורכב מפאנל מומחים לנושא, דוכני עמותות וארגונים הפעילים בנושא משבר האקלים.  את הכנס הנחה חזאי חדשות 12 מתן יעקב, שראיין את ראש העיר משה ליאון. ראש העיר הציג את התוכנית העירונית להתמודדות עם משבר האקלים. 

צילום: נועם פיינר

במהלך הכנס אמר ליאון כי "המאמץ הבינלאומי להתמודדות עם משבר האקלים אינו רק נחלתם של ארגונים סביבתיים, אלא עניינם של ציבור רחב בארץ ובעולם ומנהיגיהם. כראש העיר ירושלים, אישרתי והוריתי להטמיע את התוכנית העירונית להתמודדות עם משבר האקלים, מתוך דאגה לילדינו ולדורות הבאים. ירושלים פועלת בשיתוף פעולה עם משרדי ממשלה, ואני שמח לבשר שאנחנו אחת הערים הראשונות שגיבשו תוכנית להתמודדות עם משבר האקלים".

בפאנל לקחו חלק:
•    פרופ' יורם יובל: ההתמודדות עם משבר האקלים, אותה בני נוער רבים חווים דרך חרדת אקלים ואבל אקלימי, וכיצד ניתן להתמודד עם תחושות אלה. 

•    העיתונאית יפעת גליק: החיבור בין העיסוק במשבר האקלים ובין מערכת החינוך. 

•    פרופ' נילי הרניק: אופני התמודדות אפשריים עם משבר האקלים, והצגת הצד המדעי של המשבר.

•    משפיענית הרשת אלמוג שור: אופנה בת קיימא – ודרכים שונות לצמצום הצריכה. 

הכנס נערך תוך הקפדה על כך שכל מרכיביו הינם ירוקים. האוכל שהוגש היה של עמותת "מצילות המזון" – עמותה ירושלמית הפועלת להצלת מזון, הכנס נערך ללא שימוש בכלים חד פעמיים, ללא בזבוז נייר וחומרים נוספים. 

בכנס הוקרנה הצגת התיאטרון הארצי לילדים ונוער "גרטה", המציגה את מאבקה מעורר ההשראה של הנערה האקטיביסטית גרטה טונברי. בסיום הכנס חולק שי למשתתפים – תיק בד רב פעמי עם "ערכת התאקלמות" הכוללת טיפים לשינוי דפוסי פעילות לשם שמירה על האקלים. 

הכנס נערך כחלק משבוע משבר האקלים בחינוך הירושלמי, שכולל עשרות פעילויות בנושא משבר האקלים – בבתי הספר, מוסדות התרבות בעיר, במינהלים הקהילתיים ובשכונות.