שקד וחיות בהודעה משותפת: "הועדה מינתה שופטים בהליך מיון קפדני"

שרת המשפטים ונשיאת בית המשפט העליון יצאו בהודעה משותפת, בעקבות חשיפת הפרשה המשפטית הקשה, בה ניסו לנקות את הוועדה למינוי שופטים מהשחיתות

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 16/01/19 12:57 י בשבט התשעט

שקד וחיות בהודעה משותפת: "הועדה מינתה שופטים בהליך מיון קפדני"
אסתר חיות בהשבעתה כנשיאה, צילום: ששון תירם

ברקע הפרסומים על פרשת השחיתות במערכת המשפט, במסגרתה נחשף כי עורך דין בכיר ושופטת בית משפט השלום נעצרו בחשד לשוחד מיני וטובות הונאה, יצאו שרת המשפטים, איילת שקד ונשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות בהודעה משותפת ובה ניקו את הוועדה למינוי שופטים מהשחיתות התפרסמת. 

 "בימים האחרונים נפוצה חרושת שמועות בנוגע לפרשה הנחקרת ביחידת להב 433 ונוגעת למינוי שופטים. בעקבות פרסום זה ראינו לנכון לציין כי אנו סמוכות ובטוחות כי מערכת אכיפת החוק תמצה את חקירת הפרשה ותגיע לחקר האמת".

שתי הנשים שעומדות בראש מערכת המפשט הוסיפו:  "עוד ראינו לציין כי במהלך תקופת כהונתה של שקד כיושבת ראש הוועדה לבחירת שופטים, מינתה הוועדה 334 שופטים ורשמים בכירים בהליך מיון ובחירה קפדני ומקצועי. לצד השרה מכהנים בוועדה שני חברי כנסת, שר האוצר, שלושה שופטים של בית המשפט העליון ובהם נשיאת בית המשפט העליון, וכן שני נציגים של לשכת עורכי הדין. ברשות השופטת בישראל מכהנים שופטות, שופטים, רשמות ורשמים בכירים העושים את מלאכתם נאמנה, ביושר ובמסירות. יש לקוות כי החקירה תושלם בהקדם על מנת לשמור על מעמדה של הרשות השופטת ועל אמון הציבור בה".

במסגרת החקירה המשטרה פשטה על משרדו של החשוד המרכזי בפרשה, וכן על ביתו בצפון תל אביב. החוקרים החרימו את הטלפון הנייד שלו, מחשב נייד ומסמכים רבים. החשוד המרכזי נעצר ביחד עם שופת בית משפט השלום ועוד עורכת דין בכירה.