נחשפים פרטי הסכם לפיד-גנץ. שם המפלגה המאוחדת: כחול-לבן

לאחר ההודעה על האיחוד בין חוסן לישראל ויש עתיד, פרטי ההסכם בין המפלגות מתחילים להתבהר. לפיד יכהן כשר חוץ עד שיחליף את גנץ ברוטציה, ויעלון יהיה שר הביטחון, לאחר מכן גנץ יקבל את הביטחון. שם המפלגה המאוחדת: כחול-לבן

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 21/02/19 13:52 טז באדר א'

נחשפים פרטי הסכם לפיד-גנץ. שם המפלגה המאוחדת: כחול-לבן
ינסו להפיל את נתניהו. אשכנזי, לפיד, גנץ ויעלון, צילום: ללא

מפלגת חוסן לעתיד? לפנות בוקר (ה') הגיעו יאיר לפיד, בני גנץ, משה יעלון וגבי אשכנזי להסכמות, וירוצו יחד ברשימה אחת, העתידה לקרוא תיגר על שלטון הליכוד ונתניהו. על פי הדיווח בחדשות 12, בהמשך יצהירו ראשי המפלגה המאוחדת כי לא יישבו בממשלת נתניהו, ללא קשר לקיום השימוע הצפוי לו.

עוד נאמר בדיווח, כי המפלגות הגיעו להסכמה על חלוקת הכוחות ברשימה. מבין 30 המקומות הראשונים, 13 יהיו אנשי יש עתיד, 12 אנשי חוסן לישראל, 4 אנשי תל"מ של יעלון, ומקום נוסף לגבי אשכנזי.

לגבי חלוקת התיקים (בהנחה שהמפלגה תרכיב את הממשלה), בשנתיים וחצי הראשונות, עד נובמבר 2021, בני גנץ יהיה ראש הממשלה, לפיד שר החוץ ויעלון שר הביטחון. לאחר מכן תתקיים הרוטציה, כשלפיד יחליף את גנץ ויכהן כראש הממשלה, וגנץ יקבל את תיק הביטחון במקום יעלון.

בהמשך צפוי להתפרסם ‏מצע משותף למפלגה, ששמה יהיה: כחול-לבן. בשעה 20:00 הערב יקיימו ארבעת ראשי המפלגה הצהרה לתקשורת.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן