הזמרת שהוסמכה לכמורה - התאסלמה

הזמרת האירית שינייד אוקונור חשפה כי היא המירה את דתה מנצרות לאיסלאם, וכי כעת היא עונה לשם שוהאדה דאוויט. אוקונר, טוענת בסדרה של ציוצים בחשבון הטוויטר שלה כי החליטה לעזוב את הכנסייה הקתולית – זאת על אף שבסוף שנות ה-90 הוסמכה לכמורה

חדשות כיפה גלעד כהן 26/10/18 09:21 יז בחשון התשעט

הזמרת שהוסמכה לכמורה - התאסלמה
שינייד אוקונר, צילום: Pymouss-cc-by-sa

מי שהייתה כוכבת גדולה בשנות ה-90, שינייד אוקונור (Nothing Compares to youׂ) שפה כי היא המירה את דתה מנצרות לאיסלאם, וכי כעת היא עונה לשם שוהאדה דאוויט. אוקונר, שבשנה שעברה שינתה את שמה למגדה דאוויט, טוענת בסדרה של ציוצים בחשבון הטוויטר שלה, כי החליטה לעזוב את הכנסייה הקתולית – זאת על אף שבסוף שנות ה-90 הוסמכה לכמורה.

"אני מודיעה בכך שאני גאה להפוך למוסלמית", כתבה המוזיקאית בת ה-51. "זהו סיכום טבעי לכל מסע תאולוגי תבוני. כל כתבי הקודש מובילים לאיסלאם, דבר שהופך את יתר הכתובים למיותרים. אקבל שם אחר כעת, והוא שוהאדה".

בהמשך העלתה הזמרת לטוויטר סרטון וידאו, בו היא נראית שרה קריאת תפילה מוסלמית. "זהו הניסיון הראשון שלי לשיר את העאזן", כתבה אוקונר, שבשנה האחרונה שעברה טיפולים נפשיים אינטנסיביים בארצות הברית לאחר התמוטטות עצבים מתוקשרת ומספר היעלמויות. "הגיתי לא נכון חלק מהמילים, מכיוון שרגשות הציפו אותי...אבל יהיו עוד מאות (שאבצע) מעל במות בהמשך". בציוץ אחר כתבה: "מתנצלת על כל הטעויות... ניסיון ראשון. כשאתאמן על (התפילה) 30 פעמים אגרום לכדור הארץ להפסיק להסתובב".