"הזמן מרפא, היא סיסמא שבמציאות לא תמיד מתקיימת"

הסטודנטיות של מכללת תלפיות לחינוך לא הסתפקו בהכרת חללי ישראל רק דרך התקשורת והחליטו להעמיק בנושא באמצעות מפגשים עם בני משפחתם. בשבוע הבא הן יעניקו להם ספרים מיוחדים להנצחתם

חדשות כיפה משה ויסטוך 12/04/18 16:09 כז בניסן התשעח

"הזמן מרפא, היא סיסמא שבמציאות לא תמיד מתקיימת"
אבל על הירצחו של הרב נחמיה לביא, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

לקראת יום הזיכרון, ייערך בשבוע הבא אירוע מיוחד במכללת תלפיות לחינוך בחולון, "אמץ חלל", שיהווה את שיא תהליך הנצחתם של חללי צה"ל ונפגעי הטרור על ידי תלמידות המוסד.

מי שיזם את הרעיון הוא ראש המכללה, בני בהגון, ששכל את בנו נועם בשנת 2003 לאחר שהטנק עליו נסע בזמן פעילות מבצעית בעזה עלה על מטען רב עוצמה והתפוצץ.

בשבועות האחרונים נפגשו הסטודנטיות, בהנחייתה של ד"ר ענת הר זהב, עם בני 13 משפחות השכולות כדי ללמוד ולהכיר מקרוב אותם ואת יקריהם שנפלו. במסגרת האירוע הן יעניקו למשפחות ספר מיוחד שהכינו לזכרם של הנופלים.

בין החללים שהן הנציחו ניתן לציין את הרב נחמיה לביא שנרצח בפיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים בשנת 2015. על לביא כתבו הסטודנטיות בין היתר, "נמשיך ללמוד ממידותיו הגדולות מצניעותו, מרגישותו לתלמידיו ולכל מי שנפגש עמו, ובעיקר מהשתדלותו להיות תמיד האיש הנכון במקום הנכון".

חלל נוסף שהונצח בפרוייקט היה סמ"ר גד עזרא שבשנת 2002 נפל במבצע חומת מגן בעת שניסה לחלץ חבר פצוע משדה הקרב בג'נין, פעולה שזיכתה אותו בצל"ש לאחר מותו. עליו כתבו התלמידות כי "בין מי מאתנו שזאת הייתה נקודת המפגש הראשונה עבורה, אנו חשות כי זכות גדולה נפלה בחלקנו על שבחרנו לכתוב על גדי. תכונותיו ומעלותיו הרבות נשמעו בכל סיפור ומפגש. זכינו להכיר משפחה, חברים ומתנדבים מדהימים עם עצמה רבה ואמונה גדולה".

דף מספרי ההנצחה שהכינו הסטודנטיות

דף מספרי ההנצחה שהכינו הסטודנטיותצילום: מכללת תלפיות

דמות נוספת שתקבל מקום של כבוד באירוע היא רחל איטה גביש הי"ד שנרצחה על ידי מחבל שחדר לביתה באלון מורה בשנת 2002. בפיגוע נרצחו גם בעלה, בנה ואביה. "זכינו להיחשף לכמה סיפורים מחייה של רחל כמורה", כתבו התלמידות שליוו את בני משפחתה, וציינו כי "סיפורים אלו, שסופרו על ידי מכריה, פורשים לפנינו את חייה של רחל כמורה. הם מספרים לנו על דרכה המיוחדת של רחל בחינוך, על גישתה לעבודתה ועל השפעתה הרבה על התלמידות".

בנות המוסד הקפידו לציין ולהנציח גם חללים מעט פחות מוכרים בתודעה הלאומית שמסרו את נפשם למען הארץ. אחד מהם הוא סמל אריה סעיד שנפל בקרב על החרמון במהלך מלחמת יום הכיפורים בשנת 1973. "מהמפגש עם בני המשפחה", כתבו הסטודנטיות, "הבנו שעדיין קיים קושי רב לדבר עליו. הזמן מרפא היא סיסמא שבמציאות לא תמיד מתקיימת".

יתר תשעת החללים יונצחו בטקס הם רס"ר ברק דגורקר שנפל במבצע צוק איתן לפני 4 שנים, רב סמל גיא חסון שנהרג ב-2006 במלחמת לבנון השנייה, סגן שמואל אינהורן שנפל בזמן פעילות מבצעית ברצועת עזה בשנת 1955, כלאי הרב אוריאל מלכה שנהרג באסון הכרמל שאירע בשנת 2010,  טוראי שמעון שושן שמצא את מותו במלחמת לבנון הראשונה בשנת 1982, סמל מאור משה ג'אן שנרצח בפיגוע התאבדות ב-2005, סמ"ר נדב קודינסקי שנפל בפעילות מבצעית ברצועת עזה ב-2004, סרן משה בן אבו שנהרג בתאונת דרכים בזמן שירותו בלבנון בשנת 1986 ושרה לישה שנרצחה בפיגוע ירי בכביש 60 בים עפרה לשילה בשנת 2000

הטקס יתקיים במכללת תלפיות לחינוך  ב- א' באייר, יום ב', 16.4.18 בשעה 15:30.