הורים לחברות סלולר: "הצילו את ילדינו מהפורנוגרפיה"

'הפורום הדיגיטלי', התארגנות הורים ואנשי חינוך ומקצוע, יוצאת במאבק להפעלת סינון המותאם לילדים במכשירים הניידים ובאינטרנט, זאת על רקע נתונים מזעזעים שנחשפו לפיהם רוב ילדי ישראל נחשפים לפורנוגרפיה בגיל 8 בלבד

חדשות כיפה יהונתן קליין 17/09/18 15:59 ח בתשרי התשעט

הורים לחברות סלולר: "הצילו את ילדינו מהפורנוגרפיה"
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

רוב הילדים בישראל נחשפים לפורנוגרפיה בגיל 8. כך קובעים הנתונים המבהילים שנחשפו בישיבה סוערת של וועדת הכלכלה של הכנסת ביולי האחרון. החשיפה מגיעה אל הילדים בגילאים אשר הולכים ויורדים במהירות, והדבר קורה גם במקומות בהם אמורים הילדים לכאורה להיות מוגנים ומפוקחים - בבתי הספר. 

יוסף שפייזר, מייסד הפורום הדיגיטלי, אומר בשיחה עם 'כיפה' כי מדובר במגפה, לא פחות. "ילדים מקבלים טאבלטים מבית הספר, יושבים בהפסקות בכיתה וצופים בפורנו". שפייזר, תושב ירושלים בן 35, וחבריו העלו פוסט לפייסבוק שהפך ויראלי, ובעקבותיו הצטרפו אליהם ארגוני סיוע וחינוך, והקימו ביחד את 'הפורום הדיגיטלי - שומרים על הילדים ברשת'. "הצטרפו אלינו מכל הקצוות", הוא מספר, "גם דתיים מאוד וגם חילוניים מאוד."

מטרת היוזמה הנוכחית של הפורום הדיגיטלי היא לדרוש מחברות הסלולר השקת מסלול מותאם לילדים - אבל יעיל. "חברות הסלולר מספקות לנו כיום מוצר פגום", אומר שפייזר, "זה בעצם לשלוח את ילדינו לכביש בלי חוקים. ילד מקבל סמארטפון, לפעמים גם מבית הספר, ותוך 72 שעות הוא כבר בתוך זה. בתוך הבלאגן, בתוך הסרטים, בתוך ההתמכרות. ילד בגיל יסודי לא צריך לקבל סמארטפון פתוח!" מסכם שפייזר, "זה פשוט נזק בלתי הפיך לכל החיים שלו."

הפורום הדיגיטלי יצא בהפגנה דיגיטלית. יוזמת רשת בדומה לקמפיין למימון המונים, אשר מטרתה היא להציף לחץ ציבורי מסיבי כלפי חברות הסלולר וספקיות האינטרנט. מאז תחילת ההפגנה אתמול (א') כבר נשלחו עשרות אלפי מיילים לחברות הסלולר וספקיות האינטרנט. במטרה, כאמור, לייצר מסלול סלולרי מותאם לילדים - אך יעיל. "שתהיה לגיטימציה ויהיה ברור להורים שזה המסלול אותו קונים לילדים", מוסיף שפייזר, "גם ברמה הטכנית וגם ברמה השיווקית".

בפורום מספרים שהם עובדים גם בשיתוף עם חברי כנסת ועם משרד החינוך. אך חוד החנית מבחינתם הוא הלחץ הציבורי שיופעל על החברות והספקים. במכתב המופץ נאמר: 
"8 הוא הגיל הממוצע בו נחשפים רוב ילדי ישראל לפורנוגרפיה!
זהו הנתון שהוצג בדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת בחודש יולי 2018.
כולנו שותפים למציאות בלתי נסבלת בה הילדים שלנו נפגעים מדי יום.
כן, גם בזמן שבו הם שוהים במוסדות החינוך.
חשיפה מוקדמת לתכנים פורנוגרפיים פוגעת בנפש ובגוף ומלבד פגיעה עצמית היא מעלה את אחוז הפגיעות של ילדים בילדים אחרים.
אנו קוראים להורים ולצוותי החינוך להצטרף להפגנה הדיגיטלית ולשלוח מסר ברור לראשי חברות הסלולר וספקיות האינטרנט: "אנו, הורים ומחנכים מודאגים דורשים מכם להפעיל סינון יעיל ומותאם לילדים ונוער כברירת מחדל באופן מידי. אסור שילדים ייחשפו לפורנוגרפיה!!!"