הוריו של עדיאל קולמן לבן דהן: "חיינו נהרסו. אין רצוננו בנקמה"

במכתב לסגן שר הביטחון קבלו ההורים על אי הריסת בית משפחת המחבל שרצח את בנם, "לא מצליחים להבין מדוע טרם הוחלט לדחות את ההשגה. זו פגיעה בהרתעה". לשכת בן דהן: "כואב את כאב המשפחה, אך הנושא לא מתוקף תפקידו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 03/09/18 14:09 כג באלול התשעח

הוריו של עדיאל קולמן לבן דהן: "חיינו נהרסו. אין רצוננו בנקמה"
סגן שר הביטחון הרב בן דהן, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

הוריו של עדיאל קולמן הי"ד פנו אתמול (ראשון) במכתב לסגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן, והפצירו בו להתערב בסחבת בנושא הריסת בית המחבל שרצח את בנם לפני קרוב לחצי שנה.

"לפני חצי שנה בתאריך ג' בניסן פסע בנינו עדיאל ברחוב הגיא בעיר העתיקה בירושלים", כתבו ההורים לבן דהן וסיפרו כי "מחבל שפל דקר אותו בגב, ובנינו לצערנו איבד את חייו".

לדבריהם, "לפחות המחבל נורה במקום ונהרג וכך נמנע מאיתנו סבל נוסף לראות אותו חי. מאותו יום חיינו נהרסו ואנחנו מנסים ומצליחים לעמוד על הרגליים אך בצער עמוק אינסופי".

עדיאל קולמן הי"ד

עדיאל קולמן הי"דצילום: באדיבות המשפחה

אתמול פורסם ב'כיפה' כי משפחת המחבל הגישה, באמצעות ארגון שמאל, השגה כנגד צו ההריסה שהוצא על ביתם בשכם, ועל אף שחלפו מאז חמישה חודשים צה"ל לא השיב בנושא והריסת הבית לא בוצעה. מקרה זה אינו שכיח שכן לרוב צה"ל משיב בתוך מספר ימים, בדרך כלל בשלילה, להשגות דומות והורס את בתי משפחות הרוצחים.

אביגדור ויעל קולמן, שבנם עדיאל הותיר אחריו אשה וארבעה ילדים, קבלו על הסחבת וציינו, "לצערנו אנחנו לא מצליחים להבין מה קורה עם ההשגה ומדוע טרם הוחלט לדחות את ההשגה. כל יום שעובר זו פגיעה בהרתעה. בנוסף בג"ץ לא מאשר להרוס במקרה של התמהמהות רבה. ולכן מהירות קריטית.

לסיום, הם פנו לעזרתו של סגן שר הביטחון, "מכובדינו אין רצוננו בנקמה לשם הנקמה. כי אם רצון למנוע מעוד משפחות לחוות את הסבל שעברנו. נודה לתשובתך".

אופיר סופר

אופיר סופרצילום: הלל מאיר ואור אלכסנברג

מלשכתו של סגן שר הביטחון נמסר כי "סגן השר מבין לליבם וכואב את כאבם של בני משפחת קולמן, אך יחד עם זאת לא מתוקף תפקידו או סמכותו לאשר או למנוע הריסת בתיהם של מחבלים". גורמים המעורים בסוגיה מסרו ל'כיפה' כי "הנושא בטיפול הדרגים הבכירים במשרד הביטחון".

מזכ"ל האיחוד הלאומי, אופיר סופר, שפעל בעבר בנושאים דומים, תקף את אי הריסת הבית ואמר כי "זהו אות קלון למדינת ישראל שארגון שמאל קיצוני וקיקיוני מונע ממשרד הביטחון באמצעות פעלולים משפטיים להיאבק בטרור ולהרוס ביתו של רוצח. אנחנו עדים לגרירת רגליים ממושכת  בהרס בתי מחבלים, מציאות  שמשקפת חוסר נחישות וחוסר יעילות מצד שר הביטחון להיאבק בטרור".