"הוא ימשיך לקצור הצלחות": חגית משה תקפה, בנט בעבר דווקא שיבח

יו"ר הבית היהודי בירושלים אמרה על חבר התעוררות, דן אילוז, כי הוא חסר ניסיון בעשייה למען הציונות הדתית. עם זאת, 5 לפני כן, לשר החינוך היו רק מילים טובות לומר עליו, "חרף גילו הצעיר. יש לדן רקורד בלתי מבוטל"

חדשות כיפה משה ויסטוך 01/08/18 16:55 כ באב התשעח

"הוא ימשיך לקצור הצלחות": חגית משה תקפה, בנט בעבר דווקא שיבח
הבחירות למרכז מפלגת הבית היהודי ולסניפים, צילום: יח"צ

בתחילת השבוע נרשם עימות בפייסבוק בין יו"ר הבית היהודי בירושלים חגית משה, לשניים מנציגיה הדתיים של סיעת התעוררות, במהלכו הטילה ספק ביכולתם לפעול למען הציונית הדתית. ממסמך שהגיע לידי 'כיפה' עלה, כי מי ששיבח בעבר את אחד מהם היה לא אחר מהשר נפתלי בנט.

"מי בכלל הנציג של הציונות הדתית אצלכם ברשימה ומה הרקורד שלו בנישה הזו? דן אילוז? מי זה?", כתבה משה לאלעד מלכא בתגובה לדברים שהוא ואילוז אמרו בנוגע לסרטון שהעלתה לרשת.

בהמשך תהתה יו"ר הבית היהודי בעיר, "מה זה אומר על סדר העדיפויות שלכם? זה הנציג הדתי שלכם למועצה?".

דן אילוז

הותקף על ידי משה, קיבל שבחים מבנט. דן אילוזצילום: באדיבות המצולם

עם זאת, לפני חמש שנים כתב בנט, אז שר הכלכלה, מכתב המלצה לאילוז בעקבות עבודה משותפת שעשו עוד מהזמן שהשר היה מנכ"ל מועצת יש"ע. "את היכולות של דן אילוז", כתב בשנת 2013, "אפשר לסכם במספר מילות מפתח שיעזרו לכם להבין מיהו: יזמות, יכולות ניהול, מקצועיות, חשיבה אסטרטגית, יכולות חברתיות וערכים".

יו"ר הבית היהודי התייחס במכתבו לתקופה שבה עבד עמו נציג התעוררות בהווה בפיתוח יוזמה להסברה ישראלית בשפה האנגלית בשם 'נציגי ישראל ברשת'. לאחר מכן עזב אילוז להתמחות במשפטים ולעבודה במשרד החוץ וכשסיים, ביקש מבנט מכתב המלצה והאחרון נענה בחיוב.

"חרף גילו הצעיר", הוסיף השר, "חשוב לשים לב שיש לדן רקורד בלתי מבוטל". וכי הוא "אדם ערכי וציוני המחויב לערכים היהודיים והדמוקרטיים". בהמשך הוא שיבח את רמתו מקצועית והחברתית הגבוהה.

"אין לי ספק שבעתיד הוא ימשיך לקצור הצלחות רבות". כתב לסיום בנט מבלי שידע כי כעבור חמש שנים יעמוד מושא התשבחות שלו במוקד קרב מוניציפלי מול נציגת מפלגתו בירושלים