"הוא יחסר לעם ישראל ולי באופן אישי": המערכת הפוליטית מספידה את יעקב וינרוט

אביגדור ליברמן, שיוצג בעבר על ידי וינרוט ז"ל, אמר כי הוא היה "אישיות מופלאה וחבר מסור". השרה שקד: "תלמיד ישיבה מחד, ואיש הפרקליטות הצבאית מאידך". ח"כ יחימוביץ': "תרם סכומים ניכרים ביותר לצדקה בלי יחסי ציבור נלווים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/10/18 08:53 ז בחשון התשעט

"הוא יחסר לעם ישראל ולי באופן אישי": המערכת הפוליטית מספידה את יעקב וינרוט
וינרוט ז"ל עם אחד מלקוחותיו בעבר, צילום: פלאש 90. ליאור מזרחי

במערכת הפוליטית ספדו הבוקר (שלישי) לעו"ד יעקב וינרוט, שהלך הלילה לעולמי בגיל 71, ביניהם גם כאלה שיוצגו בעבר על ידו.

"יעקב וינרוט הכיל עולם ומלואו. מסעו התחיל בעליית משפחתו מגרמניה מיד לאחר הקמת המדינה, והסתיים לאחר שהפך לאחד מאנשי המשפט המובילים והמוערכים במדינת ישראל", אמרה שרת המשפטים איילת שקד".

לדבריה, "וינרוט מסמל את פאר הציונות בת ימינו. הוא היה אדם מורכב ומלא ניגודים. תלמיד ישיבה מבריק שהוסמך לרבנות על ידי גדולי הרבנים מחד, ואיש הפרקליטות הצבאית מאידך. סנגור מהשורה הראשונה, שזכויות חשודים היו קדושות בעיניו. לצד עבודתו מסביב לשעון, השקיע את מרצו ויכולותיו בדוקטורט שלימים התקבל כחוק וסייע לשיפור מצבן של העגונות בישראל. ליבו הרחב ושכלו החריף זהרו בעולם המשפט הישראלי. וינרוט תמיד סימל את התפר בין חלקי החברה הישראלית. אדם שתבניות צרות היו ממנו והלאה. יהי זכרו ברוך".

שר הביטחון אביגדור ליברמן, ששיוצג בעבר על ידי הפרקליט שנפטר צייץ בטוויטר כי הוא "היה יחיד סגולה ומיוחד במינו. חכם, משכיל ובעל יכולת הבנה מופלאה בבני אדם. כיהודי דתי, ויינרוט תמיד ניסה לגשר בין שני העולמות. הוא ייחסר לעם ישראל ולי באופן אישי. יהיה זיכרו ברוך".

תכריע אם רפורמים יוכלו או לא להתפלל בכותל? השרה אילת שקד

הספידה את עו"ד וינרוט. השרה אילת שקדצילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר הפנים, אריה דרעי, הוסיף: "‏כואב ומתאבל על פטירת חברי היקר יעקב ויינרוט. תלמיד חכם, משפטן בחסד עליון, איש חסד ואמת, אישיות מופלאה וחבר מסור. מותו הוא אבידה גדולה למשפחתו, לחבריו ולרבים בעם ישראל".

יו"ר הועדה לביקורת המדינה, ח"כ שלי יחימוביץ מהמחנה הציוני, הצטרפה למספידים והביעה צער על מותו של וינרוט. לדבריה, "הציבור יזכור אותו מן הסתם כפרקליטם של עשירי ישראל, אך דמותו היתה מורכבת הרבה יותר. על אף הסתירה שבדבר, הוא החזיק בדעות סוציאליסטיות מנומקות היטב ונשענות על ידע רב, גבה שכר טרחה מזערי ממי שידם אינה משגת, ותרם סכומים ניכרים ביותר לצדקה בלי יחסי ציבור נלווים. אני משתתפת בצערה של משפחתו. יהי זכרו ברוך".

חברה לסיעה, ח"כ עמיר פרץ, אמר: "הכרתי מקרוב את עו״ד יעקב ויינרוט ז״ל, שהיה לאחת האושיות החשובות בעולם המשפט הישראלי. איש מיוחד שידע לייצר שיח אמין בלי קשר לעמדות פוליטיות. ערכים של הגינות ואמינות היו נר לרגליו. יהי זיכרו ברוך".

עו"ד עמית חדד שותף במשרד ד"ר י. וינרוט ושות' בהספדו ליעקב: "הבכי שוטף אותנו והוא משלים את שמילים אף פעם לא יוכלו לתאר. הוא מספר את מה שאנחנו רוצים לזעוק אבל לא יודעים איך.
ביום הזה כולנו בוכים. אנחנו בוכים כמובן את לכתו של יעקב התלמיד החכם, הפילוסוף, המשפטן, איש ההגות, איש ההלכה והמורה הדגול. אבל בראש ובראשונה אנחנו בוכים את לכתו של יעקב וינרוט האדם.

חחד הוסיף: יעקב חווה את הזולת. הוא חווה אותו עד יומו האחרון. גם בתוך המחלה הארורה שאחזה בו, יעקב לא איבד לרגע אחד את היכולת להעניק. הוא לא נתן למחלה לקחת ממנו את עוז הרוח או לשחוק את תחושת השליחות שבערה בו כל העת. יעקב היקר והאהוב שלנו, אני מבטיח לך שנעשה כל שביכולתנו כדי לקיים את השליחות שגילמת בהווייתך. אנחנו מקבלים על עצמנו את צוואתך, להמשיך את המפעל האדיר שהקמת. המשרד ימשיך לתרום וימשיך לפעול בהתאם לחזון שהתווית. המשרד ימשיך ויחבר בין הקצוות בחברה וימשיך לפתוח את שעריו גם בפני אלו שכל הדלתות האחרות נסגרו בפניהם. יעקב אתה כבר חסר לי. תודה על הכל."