"הוא היה מענטש": דברי השבח המפתיעים על אורי אריאל

דני זמיר, מנכ"ל מועצת המכינות הקדם צבאיות ומי שמזוהה עם מפלגת העבודה, לא שמח על עזיבתו הצפויה של שר החקלאות, "למרות שקיים פער אדיר בין העמדות שלו לשלי בנושאים רבים, הוא היה מאור קשוב ומאוד נגיש"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 17/01/19 09:35 יא בשבט התשעט

"הוא היה מענטש": דברי השבח המפתיעים על אורי אריאל
השר אורי אריאל , צילום: פלאש 90

אורי אריאל צפוי לרדת בעוד מספר חודשים מעל בימת המערכת הפוליטית, לאחר שהפסיד בקרב על ראשות מפלגת האיחוד הלאומי לבצלאל סמוטריץ'. עם זאת, יש מי שיצר על לכתו ובאופן מפתיע לא מדובר באחד מתומכיו או בכלל באיש ימין.

"למרות שקיים פער אדיר בין העמדות שלו לשלי בנושאים רבים, במשך שנים הוא היה כתובת ברורה לסיוע בכל מיני פרויקטים חברתיים, חינוכיים וחקלאיים", אמר ל'כיפה' מנכ"ל מועצת המכינות הקדם צבאיות וראש מכינת רבין, דני זמיר.

הרב אלי סדן ודני זמיר במעמד החתימה על האמנה

שיבח את אריאל. זמיר עם הרב סדןצילום: יחצ

זמיר, המזוהה עם מפלגת העבודה, ציין כי אריאל "פעל מעבר למחויבות שלו כשר והוא היה בעצם השר הזמין ביותר למגזר ההתיישבותי". לדבריו, לא היו לו גינונים כפי שניתן לצפות מאיש פוליטי בכיר, "היחסים בינינו היו כאלה שכשהוא היה מגיע לכל מיני מקומות, הוא היה מתקשר אליי ומבקש את מספר הפלאפון שבאמצעותו ניתן לפתוח את השער".

לדבריו, הוא מודע לביקורת שנמתחה על השר בעיקר בנושאי חקלאות, אך ציין כי מבחינתו, "הוא תמיד היה מגויס לכל מיני מיזמים שלנו. הוא היה מאור קשוב ומאוד נגיש. לא דיבר בבוטות ובגסות רוח. היה מענטש".

יש לציין כי אריאל החליט שלא להתמודד על מקום ברשימת האיחוד הלאומי ולאחר שלא קיבל את רוב קולות חברי המרכז, הוא ייאלץ לפרוש מהחיים הפוליטיים לאחר 18 שנה מיד בתום מערכת הבחירות. מחליפו, ח"כ סמוטריץ', אמר ל'כיפה' כי "אורי אריאל הוא איש יקר, מורי ורבי. ההתמודדות מולו הייתה קשה. אין בי שמחה, יש לי הכרת הטוב עצומה כלפיו. זה קשה לשנינו. נתגבר ונמשיך לעבוד ביחד. הוא היה מורי ורבי ומורי ורבי יישאר".