סמוטריץ': "הבית היהודי הם השותפים הטבעיים"

בראיון ראשון ל'כיפה' לאחר בחירתו לראשות האיחוד הלאומי, אומר בצלאל סמוטריץ': "הציונות הדתית תמשיך להיות דומיננטית במערכת הפוליטית. היא היתה כזו לפני בנט ותהיה כזו גם אחרי". על אורי אריאל: "הוא היה מורי ורבי ומורי ורבי יישאר"

חדשות כיפה משה ויסטוך ומירב כהן, חדשות כיפה 14/01/19 20:49 ח בשבט התשעט

סמוטריץ': "הבית היהודי הם השותפים הטבעיים"
בצלאל סמוטריץ' בנאום הניצחון, צילום: כיפה

בפער עצום ניצח הערב (ב') ח"כ בצלאל סמוטריץ' את השר אורי אריאל, ונבחר ליו"ר מפלגת האיחוד הלאומי. 83 חברי מרכז בחרו בו, לעומת 40 שבחרו באריאל. בראיון ראשון ל'כיפה' לאחר הניצחון המרשים אומר סמוטריץ': "יש לנו הרבה עבודה. נחזיר את הציבור הביתה".

(צילום: כיפה)

"יש לנו עכשיו עכשיו עבודה גדולה מאוד לאחד את כל הציונות הדתית, להציב רשימה אטרקטיבית, טובה, חזקה, שתחזיר את כולם הביתה. אני מאמין שזה ריאלי, שזה אפשרי, הציבור יחזור הביתה כיוון שהוא מבין את החשיבות של הבית הזה. 

נצליח בבחירות, ונמשיך להיות אחד השחקנים הכי דומיננטיים במגרש הפוליטי. הציונות הדתית היתה כזו לפני בנט, היתה כזו עם בנט ותהיה כזו גם אחרי בנט".

במענה לשאלה על האיחוד בין מפלגות הימין אמר: "קודם כל באופן טבעי הבית היהודי הם השותפים הטבעיים שלנו. אח"כ שאר מפלגות הימין. כל אחד לפי כוחו וחלקו היחסי.
אותי לימדו שדברים טובים באים בקושי. אז יכול להיות שיהיה קשה במשא ומתן עם הבית היהודי, אנחנו באים מוכנים לקראת הקושי הזה, אבל אני בטוח שנצלח אותו. אין אחד שלא מבין את החשיבות של הביחד הזה".

על המפסיד בבחירות, השר אורי אריאל: "אורי אריאל הוא איש יקר, מורי ורבי. ההתמודדות מולו היתה קשה. אין בי שמחה, יש לי הכרת הטוב עצומה כלפיו. זה קשה לשנינו. נתגבר ונמשיך לעבוד ביחד. הוא היה מורי ורבי ומורי ורבי יישאר".