ההצעה של הרב רפי לעצמה יהודית: סגרו את המפלגה

במסגרת המגעים לאיחודים, בבית היהודי הציעו לראשונה לעוצמה יהודית להתחבר לרשימה משותפת ולהתברג במקום השישי או לעשות מעשה ציפי לבני ולפרוש מהחיים הפוליטיים כדי לא לבזבז קולות. בעצמה יהודית אמרו:"הסכמנו להידחק לשולי הרשימה, אך בבית היהודי לא מתכוונים ללכת איתנו לבלוק טכני"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 19/02/19 14:27 יד באדר א'

ההצעה של הרב רפי לעצמה יהודית: סגרו את המפלגה
ראשי 'עצמה יהודית' ד"ר מיכאל בן ארי ואיתמר בן גביר, צילום: Hadas Parush/Flash90

במסגרת השיחות, והמגעים והוויכוחים בנוגע לאיחודים אפשריים בין מפלגות הימין, במפלגת הבית היהודי הציעו, לראשונה, לעוצמה יהודית להתאחד לרשימה משותפת בפומבי. הרב רפי פרץ קרא לראשי עוצמה יהודית לקבל את ההצעה של הבית היהודי-איחוד לאומי. לחדשות כיפה נודע כי ההצעה לעצמה היא להתברג למקום השישי ברשימה המאוחדת. 

לאחר שחבר הכנסת היוצא, ניסן סלומיאנסקי, אמר הבוקר (ג') בראיון לגלי ישראל כי לא מתקיים משא ומתן עם עוצמה יהודית, צייץ הרב פרץ בטוויטר כי אנשי "עוצמה" צריכים ללמוד מח"כ ציפי לבני שפרשה מהחיים הפוליטיים. "האחריות הלאומית בידיים של עוצמה יהודית", כתב, "הגיע הזמן להתפקח - לקבל את הצעת הבית היהודי לבלוק טכני, או לפרוש". בדבריו של הרב פרץ למעשה חבויה עקיצה, שמשמעותה שאנשי המפלגה צריכים להכריז על פרישה מהחיים הפוליטיים.

גורמים בבית היהודי אמרו לחדשות כיפה כי "אם עוצמה יהודית מביאים לרשימה עוד מנדט או שניים - שימוקמו במקום השישי", והוסיפו: "לא נתפשר על צמרת הרשימה כאשר הבית היהודי והאיחוד הלאומי לבד מביאים כחמישה מנדטים". 

 מנגד, יפעת ארליך, מקום שלישי ברשימת הבית היהודי, אמרה לאלחנן גרונר מאתר הקול היהודי כי היא מתנגדת לחבירה של עצמה יהודית לרשימה המשותפת: "ביבי מוזמן לשריין אותם למפלגתו הגדולה". 

לפניהם מבחן פוליטי ראשון. הרב פרץ וארליך

לפניהם מבחן פוליטי ראשון. הרב פרץ וארליךצילום: ללא

בתגובה לדבריו של הרב פרץ מסרו בעוצמה יהודית: "בעולם הפוליטי נוהגים להציע הצעות במסגרת פגישות פנים מול פנים וגם בטלפון. לצערנו לא קיבלנו עד לרגע זה שום פנייה מהרב פרץ, ונשמח להעביר את מספרי הפלאפון שלנו לטובת העניין. התחושה הקשה שלנו היא שעושים ספינים ומנסים להכין את הקרקע לכישלון בבחירות. אם עוצמה יהודית לא תיכנס לבלוק הטכני, יהיה זה על הכתפיים של הבית היהודי והאיחוד הלאומי.עוד הוסיפו: "התפשרנו, ויתרנו, הסכמנו להידחק לשולי הרשימה, אולם גם אם לאחר כל אלה הבית היהודי והאיחוד הלאומי לא מתכוונים ללכת עמנו לבלוק טכני, ישפוט הציבור מי גילה בגרות ומי מונע מטעמי אגו".

בבחירות הקודמות חברו עוצמה יהודית לאלי ישי ומפלגת יחד, אבל גם אז הם לא הצליחו לעבור את אחוז החסימה. המהלך גרם לאיבוד של כ-4 מנדטים מגוש הימין. כעת מנסים גורמים בימין, בניהם ראש הממשלה נתניהו, לאחד את המפלגות, כך שמנדטים לא ילכו לאיבוד בשנית. 

הליכוד
32
הליכוד
כחול לבן
0
כחול לבן
שס
4
שס
ישראל ביתנו
0
ישראל ביתנו
הרשימה המשותפת
9
הרשימה המשותפת
יהדות התורה
9
יהדות התורה
זהות
5
זהות
העבודה-גשר
8
העבודה-גשר
המחנה הדמוקרטי
0
המחנה הדמוקרטי
ימינה
0
ימינה
נעם
0
נעם
הסקר נערך על ידי ישראל היום בתאריך 14/02
בחירות 2019 - מאגר הסקרים המלא

בתוך כך, בבית היהודי מקיימים מגיעים נפרדים עם עם ישי, ובודקים את האפשרות לחבירה במקום ריאלי תמורת הצהרה פומבית של הרב מאזוז, רבה של מפלגת יחד, ברשימה המאוחדת.