"ההכרה בירושלים - הזדמנות לסיום הסכסוך"

בפתח פגישתו עם נשיא המדינה, אמר סגן נשיא ארה"ב פנס כי "העברת השגרירות מראה על חוזק הברית בינינו". ריבלין: "מודה לך על הנאום אתמול, אתה מענטש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/01/18 12:06 ז בשבט התשעח

"ההכרה בירושלים - הזדמנות לסיום הסכסוך"
פגישת הנשיא ריבלין עם סגן נשיא ארה"ב פנס, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

"אנחנו מאמינים שזה יפתח הזדמנות לנוע קדימה במשא ומתן משמעותי כדי להשיג שלום בר קיימא שיסיים את הסכסוך הזה שנמשך דורות", כך אמר הבוקר (ג') סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס, בנוגע להכרזה האמריקנית על ירושלים כבירת ישראל, בפתח פגישתו עם נשיא המדינה ראובן ריבלין.

"זה מאוד משמעותי בשבילי להיות איתך כאן בירושלים, בירת מדינת ישראל. היה לי כבוד גדול אתמול להיות סגן הנשיא הראשון של ארה"ב שדיבר בכנסת. אני רוצה להודות לך אישית על נוכחותך ועל הערותיך ומילותיך החמות", אמר פנס לריבלין.

"כמו שאמרתי אתמול, הנשיא טראמפ הנחה את הגורמים להעביר את השגרירות עד סוף השנה הבאה. שוב, אני מקווה שזה מראה על חוזק הברית בינינו. שיתוף הפעולה הביטחוני בינינו מעולם לא היה פורה יותר, גם שיתוף הפעולה הכלכלי חזק. אני מודה לכם על שיתוף הפעולה. אנחנו עומדים גם יחד במאבק נגד הטרור ונגד איראן.

"בהצהרתו האחרונה של טראמפ על כך שלא יקל על הסנקציות עוד, שלחנו מסר שהגיע הזמן לשינוי בהסכם עם איראן. אם בעלות הברית שלנו באירופה לא יצטרפו אלינו, ניסוג מההסכם. זה חשוב לביטחון של האזור, של ישראל וגם של ארה"ב", הוסיף.

"ברוך הבא סגן הנשיא, אתה חבר יקר, אנחנו מאוד גאים שאתה כאן", אמר ריבלין לפנס. "אני רוצה להודות לך על הנאום שלך אתמול, על המילים החזקות והחמות שהשתמשת בהן אתמול במקדש הדמוקרטיה שלנו, הכנסת, בירושלים בירת ישראל. אנחנו מאוד גאים תמיד לעמוד חזקים מאחורי המילים. יש רק מילה אחת לתאר אותך, אתה 'מענטש'. באמריקה בטח מכירים את המילה. ביידיש מענטש הוא בן אדם, ואנחנו מאוד גאים לארח אותך.

"נולדתי בדור השביעי שלנו בארץ. לצערי, הפלסטינים מסרבים להכיר במדינת ישראל, אבל אנחנו כל כך גאים בהחלטה של טראמפ על הכרה בירושלים כבירת ישראל. מנחם בגין בזמנו אמר 'המובן מאליו צריך להיאמר', והמובן מאליו נאמר. אנחנו מאוד מעריכים זאת ורואים זאת כמתנה לכבוד שנת ה-70 של ישראל.

"על אף המילים שעבאס השתמש בהן רק בשבוע שעבר, אני חייב לומר שאנחנו חייבים להמשיך לנסות למצוא דרך לבנות אמון בין שני העמים. לצערנו, אין כרגע אמון. הגורל שלנו הוא לחיות ביחד", הוסיף הנשיא.