הגל השישי? הקורונה שוב מזנקת

האם אנחנו בפתחו של גל נוסף? משרד הבריאות עדכן את נתוני תחלואת הקורונה שממשיכים לטפס ולעלות. מספר המבודדים ממשיך גם הוא לטפס. רופאים בכירים טוענים כי הסרת ההגבלות הייתה מוקדמת ומהירה מדי

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/03/22 11:15 יט באדר ב'

הגל השישי? הקורונה שוב מזנקת
מחלקת קורונה במרכז הרפואי זיו בצפת , צילום: David Cohen/Flash90

הקורונה לא עוצרת: לאחר מספר שבועות בהן היה נדמה שהחיים חוזרים לשגרה והנושא ירד מסדר היום הציבורי, הוריאנט BA2, שנמצא אף יותר מדבק מהאומיקרון, ממשיך להתפשט ברחבי המדינה. לפי נתוני משרד הבריאות, מעל 14,000 ישראלים נמצאו מאומתים אתמול (ב') לנגיף הקורונה, במה שנראה כתחילתו של גל נוסף של תחלואה

320 ישראלים מאושפזים במצב קשה, מעל 19,000 מבודדים

מספר הנפטרים נותר ללא שינוי ועומד על 10,431 ישראלים מאז פרוץ המגפה. 320 ישראלים מאושפזים בבתי החולים במצב קשה, מתוכם 138 מונשמים. בישראל יש כיום מעל 57,000 חולים פעילים.

מנכ"לית קופת חולים "כללית" רות רלבג אמרה בראיון לידיעות אחרונות כי כלל לא בטוח שאנו עומדים בפתחו של גל תחלואה נוסף, שישי במספר מאז פרוץ המגפה, אולם מספר המאומתים הגבוה מחייב אותנו ליתר תשומת לב.

עם דעיכת גל האומיקרון לפני מספר שבועות הוסרו רוב הגבלות הקורונה בישראל וביניהן מגבלות התו הירוק. בכירים במערכת הבריאות טוענים כי הדבר נעשה מהר מדי ועכשיו נשאלת השאלה האם ההגבלות יחזרו במתכונת כזו או אחרת, שלושה שבועות לפני ליל הסדר וחג הפסח.

עלייה בתחלואה ברחבי העולם

עליית התחלואה בישראל באה במקביל לעלייה ניכרת בעולם. כפי שדיווח ארגון הבריאות העולמי,  מספר הנדבקים בנגיף הקורונה ברחבי העולם עלה ב - 8% בשבוע האחרון. עוד נמסר כי 11 מיליון אנשים נמצאו מאומתים לנגיף בשבוע האחרון. מספר המתים בשבוע האחרון בכלל העולם עומד על מעט יותר מ 43,000 אנשים.