תודה לאל, הפריימריז הזה עומד להסתיים

SMS בסיטונאות, הודעות מוקלטות ו"בליץ" פרסומי בעלוני השבת – הפריימריז הזה כמעט והוציא אותנו מדעתנו. אבינועם הרש מסכם את תקופת הבחירות היקרה ביותר בתולדות המגזר הסרוג

חדשות כיפה אבינועם הרש 06/11/12 01:38 כא בחשון התשעג

תודה לאל, הפריימריז הזה עומד להסתיים
kiwanja-cc-by, צילום: kiwanja-cc-by

היום תעצור האנושות את נשימתה לרגל שני המאורעות הגדולים בתבל לפי סדר החשיבות: מי יכבוש את "הבית היהודי" ומי את "הבית הלבן". לרגל תום הפריימריז היקרים ביותר שנראו בתולדות המגזר הסרוג, זה הזמן לסכם ארבע תופעות מרכזיות שבאו לידי ביטוי במערכת הבחירות האחרונה.

1 - SMS עליך ישראל

בהתחלה זה היה מעצבן, אחר כך מטריד על גבול הטעם הרע, ולבסוף הם הצליחו להוציא אותנו מדעתנו ולשרוף לנו ת'פתיל עם ווידוא הריגה. קבלו את המכה האחת עשרה: המסרונים המאורגנים שהתרגשו עלינו והזכירו לנו למה בפעם הבאה אין מצב שאנחנו הולכים להתפקד ולהשאיר להם את מספר הסלולארי שלנו.

כמו אחרונות עמותות הקש שמתעלקות לך על הווריד, החלו להופיע כקרציות אחרי הגשם הודעותיהם המוקלטות של מתמודדי המפלגה וביקשו להסביר לנו למה לחוצפה אין גבול. מתוך פלישה לפרטיות שלנו, המשיכו להגיע אלינו בשעות לא שעות הודעותיהם הלקוניות של המועמדים. ולחשוב איך זה נגמר אילו היינו משאירים גם את כרטיס האשראי שלנו. אופס.

2 - החליל של צוקרברג

אם חשבנו שפייסבוק זה לילדים ולמבוגרים בעלי דימוי עצמי נמוך ועודף שעות פנאי שמנסים ללקט כמה לייקים לסופר אגו שלהם, הגיע מערכת הבחירות הנוכחית והבהירה לכולם: "מי שלא שם, לא קיים". מרגע השקת הקמפיינים ראינו עדכונים אונליין, פוסטים מושחזים, סטטוסים מצייצים ומעקבים צמודים אחרי כל גיהוק, קריצה, והנהון של המועמדים.

חשבונות מזויפים נפתחו בשביל לתקוף ולנגח מועמדים אחרים, תגובות ארסיות, רעל וביבי שופכין, הלב הרחב של צוקרברג מייסד הפייסבוק הכיל הכול בדרך להשגת המטרה: מי מצליח להשיג שליטה רחבה יותר ברשת. אין ספק שלפחות במערכה הזו, שמו של המלך הבלתי מעורער היה רשום כבר על הקיר.

עכשיו כל מה שנשאר לבנט זה להמציא עוד סטארט-אפ שיהפוך כל לייק לקול בקלפי וזה כבר, כך הוא עומד לגלות, הולך להיות יותר קשה מלעשות עוד אקזיט.

3- העם עם הספר, הפוליטיקאים עם העלונים

ידענו שהם כבר כאן, אבל אין ספק שעלוני השבת הם המנצחים הברורים של הפריימריז. העלונים נהנו מביקוש עצום מצד המפרסמים שביקשו לנצל את זמן האיכות המשותף שיש לעלון ולקוראיו בין דרשת הרב ל'ברכו' שאחרי.אם לרגע התבלבלנו ולא היינו סגורים האם עלוני השבת הפציעו לחיינו בשביל להישאר, הגיעו מודעות המועמדים והבהירו סופית: אולי אנחנו עם הספר, אבל כשהקלפים מונחים על השולחן והמסר צריך להישמע, הם יבחרו בעלונים. עלון-שלטון, גרסת "הבית היהודי".

4 - נשים קטנות

כמו צל גדול, רוח מנשבת, תפאורה שקטה עמדו להן דמותן הדוממת של נשות מועמדי הבית היהודי ופינו את הבמה לבעליהן התוססים. מודעה אחרי מודעה הכריזו מועמדי הבית כי הם נשואים פלוס כמה ילדים. ואיפה אמא שלהם? מי מטפל, מגדל, מקריב בבית ודואג שכל "הפלוס שבעה ילדים" יתפקדו כמו שצריך בזמן שאתה מתזז בין חוגי הבית? מרי פופינס? מי אמר "הדרת נשים" ולא קיבל?