שטח מת: הבחירות לועידת "הבית היהודי" יבוטלו בשל חוסר היענות

חשיפה: רק מעט יותר מ-1,000 איש הגישו מועמדות לשמש כצירים בועידת המפלגה, מתוך 1,000 מקומות פוטנציאליים. המצב במועצות הסניפים גרוע לא פחות ובחירות בסניפים יתקיימו רק במספר ערים

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 30/10/12 00:59 יד בחשון התשעג

שטח מת: הבחירות לועידת "הבית היהודי" יבוטלו בשל חוסר היענות
יוסי זליגר, צילום: יוסי זליגר

הגשת מועמדות כציר לועידת "הבית היהודי"? התקבלת! רק מעט יותר מ-1,000 איש הגישו מועמדות לשמש בתפקיד ציר בועידת המפלגה, מתוך 1,000 מקומות פוטנציאליים בסך הכל.

לאור הנתונים העגומים החליטה ועדת המפקד לבטל את הבחירות לצירי ועידת המפלגה - וכי כל מי שהגיש מועמדות, למעשה "התקבל" לתפקיד. נזכיר כי התאריך האחרון להגשת המועמדות לצירי הועידה וחברי הסניפים, חלף בשלישי שעבר.

גם המצב במועצות הסניפים עגום לא פחות. מבדיקת כיפה עולה כי ברוב הערים והיישובים הוגשו מעט מועמדויות לתפקיד, כך שגם בהם הבחירות תתבטלנה. בחירות מקומיות לנציגים מוניציפאליים ייערכו ככל הנראה ב-6 ערים מרכזיות ובהן תל אביב, אשקלון ובת-ים, שם הוגשו מספר רב של מועמדויות ביחס למכסה הפוטנציאלית.

גורם בכיר במפלגה אמר לכיפה כי "מדובר במנגנונים שקובעים את מטה הבחירות לכנסת - ומי שלא שם למעשה לא קיים פוליטית הן מבחינה מוניציפאלית והן מבחינת התשתית הכלל ארצית. המנגנון נכשל במהלך הזה".

חרף פניות חוזרות ונשנות לועדת המפקד במהלך היממה האחרונה, יו"ר הועדה הרב דני טרופר ודובר ועדת המפקד יהושע מור יוסף - סירבו להגיב לדברים.