פרופיל של מנצח: נפתלי בנט עשה את כל הדרך אל הניצחון

היו"ר החדש של "הבית היהודי" חשב בתחילה לרוץ באופן עצמאי לכנסת. מאז שנכנס למרוץ במפלגה, הצליח להפעיל את המטה הגדול ביותר ולכבוש בעבודה קשה את ההנהגה. מי אתה, נפתלי בנט?

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 07/11/12 12:31 כב בחשון התשעג

פרופיל של מנצח: נפתלי בנט עשה את כל הדרך אל הניצחון

נפתלי בנט כבש הלילה (ד') את כסא היו"ר במפלגת "הבית היהודי", כשזכה ב-23,645 קולות לעומת 11,501 בהם זכה זבולון אורלב. הקמפיין המוצלח שהוביל, שהיה ל"זריקת מרץ" בגופת המפד"ל, הצליח לסחוף עמו צעירים רבים - ולהוביל את "הבית היהודי" אל מהפכה אותה מבקש בנט להוביל: לא עוד מפלגה סקטוריאלית, לא עוד "מש"קי דת", אלא מפלגה ימנית-לאומית-דתית אשר תחתור להובלת המדינה.

המסע של בנט החל בכלל מחוץ ל"בית היהודי". בראשית חודש מאי האחרון הודיע בנט על הקמת תנועת "ישראלים", אשר תרוץ באופן עצמאי לכנסת. גורמים שונים קראו לו בזמנו להשתלב ברשימת "הבית היהודי", אך בנט לא קפץ על המציאה וביקש לרוץ עצמאית. "אין שום סיכוי למפלגה סקטוריאלית לפרוץ החוצה", אמר אז בנט, שטען כי "אם אנחנו רוצים קולות של מושבניקים מנהלל וציפורי, מתושבי דרום תל-אביב ואילת, של תושבי הנגב והגליל, אנחנו לא יכולים להיות תחת כותרת "מפלגה דתית". הכותרת שלנו היא "ציונית". לכולם".

תמונת המצב השתנתה לאחר כשבועיים, לאור הקדמת הבחירות לכנסת (שנדחו מאז לאחר מהלך האחדות המפתיע שהוביל נתניהו עם יו"ר קדימה, שאול מופז - א.פ). בנט קבע אז כי "הבחירות שנדחו מאפשרות להיכנס למפקד בבית היהודי ולהזרים אליו אנשים צעירים ורעננים. אנחנו ניפתח, נפנה החוצה על מנת להביא אנשים חדשים וכאלו שעזבו את המפד"ל לאורך השנים וליצור מחנה עוצמתי של הציבור הלאומי-ציוני-יהודי. יחד נביא אוכלוסיות חדשות לבית היהודי, נעורר את המפלגה ונגדיל את כוחה".

(כל אנשי הקמפיין. בנט במטה, אמש. צילום: מטה בנט)

אמר, ועשה: בקמפיין מאסיבי שהוביל משה קלוגהפט, מנהל הקמפיין והאסטרטג של בנט, הוא הצליח לחרוש את הארץ לאורכה ולרוחבה, להפעיל עמוד פייסבוק אינטנסיבי, לגייס פעילים ומתנדבים, להקים את מטה הפעילים הגדול ביותר בפריימריז, לפקוד כ-24,000 איש, לחתום על הסכם אחדות עם ח"כ יעקב (כצל'ה) כ"ץ, לגבש תוכניות מדיניות וכלכליות ולגייס רבנים בכירים שיתמכו במועמדותו. זה לא היה פשוט וכנראה שגם לא היה אפשרי, אלמלא תמך בו ח"כ אורי אורבך, שנאבק השבוע על מקומו ברשימת "הבית היהודי" שתובא לבחירת המתפקדים בשבוע הבא.

על אף התוצאות הברורות, הקרב היה צמוד. שני המטות, גם של בנט וגם של אורלב, דיברו על מאבק צמוד עד היום האחרון, כמעט עד השעה האחרונה. בשני הצדדים העריכו כי הניצחון בצד שלהם. בסוף, הניצחון היה בצד של בנט - וח"כ זבולון אורלב הודיע מיידית על פרישה מהחיים הפוליטיים.

הכירו את היו"ר החדש של "הבית היהודי"

נפתלי בנט, רס"ן (במיל') בסיירת מטכ"ל, כיהן בעברו כראש לשכתו של בנימין נתניהו בשנים 2006-2008 ולאחר שעזב את הלשכה בעקבות ויכוחים פנימיים מול נתניהו ורעייתו, כיהן כמנכ"ל מועצת יש"ע. בעבר עסק בתחום העסקים וההיי-טק, הקים ושימש כמנכ"ל חברת "סאיוטה", בה עשה את רוב הונו. הוא אף ייעץ למספר חברות היי-טק נוספות.

בשנת 2010 הקים יחד עם איילת שקד את תנועת "ישראל שלי". בנט מתגורר ברעננה, נשוי לגילת (שחזרה בתשובה טרם נישואיהם - א.פ), ואב לארבעה.