עמיאד טאוב: המפד"ל צריכה להימנע מעיסוק בנושאים מדיניים

טאוב, המתמודד בפריימריז ב"בית היהודי", קרא ליתר המתמודדים להעמיד בראש סדר העדיפויות של המפלגה את הנושאים החברתיים והחינוכיים המאחדים את כלל הציבור הדתי לאומי

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 14/06/12 19:41 כד בסיון התשעב

עמיאד טאוב: המפד"ל צריכה להימנע מעיסוק בנושאים מדיניים
יחצ, צילום: יחצ

עמיאד טאוב, המתמודד בימים אלה בפריימריז למפלגת "הבית היהודי", טוען היום (ה') כי יש לשנות את השיח הפנימי במפקד ולעסוק בנושאים חברתיים וחינוכיים במקום בנושאים מדיניים, אשר מסבים נזק למפלגה, לדבריו.

בקריאה שפרסם השבוע למתמודדים במפקד, קרא להם טאוב לשנות את השיח הציבורי הפנימי במגזר במסגרת המפקד ולעסוק בנושאים החשובים לציבור עליהם יש לנו השפעה מיידית. "הנושאים החינוכיים והחברתיים צריכים לעמוד בראש סדר העדיפויות של המפלגה'", טען טאוב.

''הדיון סביב ניסור גבעת האולפנה צודק ככל שיהיה הסית את הדיון הציבורי מדברים החשובים לא פחות עבור כל הציבור הדתי לאומי המאחדים אותו", הסביר טאוב, "בימים בהם ההורים כורעים תחת נטל התשלומים, מגמות ההקצנה וההתבדלות פושות במגזר וזוגות צעירים מתקשים להתקיים בכבוד הנושאים שצריכים לעמוד בראש סדר העדיפויות של המפלגה הינם: נטל החינוך ושכר הלימוד הגבוה במוסדות החינוך הדתיים, העדר השקיפות בהנהלת המוסדות, הבדלנות וההסתגרות החינוכית, העדר ההידברות עם הציבור המסורתי, יוקר המחיה של בני הדור הצעיר, מגמת ההקצנה הפושה במגזר ועוד''.

טאוב ציין כי הוא "מאמין בכל לב כי מוטלת עלינו האחריות לדאוג למערכת חינוך שוויונית במגזר הן מבחינה פיננסית והן מבחינה ערכית". לדבריו, ''המחיר שאנו משלמים על העדר השקיפות ההתבדלות על ריבוי בתי הספר ועל ההתנתקות מכלל הציבור הינו כבד מנשוא. מפלגה דתית צריכה לחרוט על דגלה את המאבק להקלת נטל המחיה בקרב הזוגות הצעירים, לדאגה לצרכי מעמד הביניים ולטיפול בנושאים מגזרים כגון בעיית הרווקות המאוחרת במגזר''.

''במפקד מתמודדים אנשים בעלי ניסיון רב בתחומי החינוך והחברה והדבר הינו אך טבעי שנושאים אלו יעמדו בראש סדר העדיפויות של המפלגה, מה גם שבגודלנו הנוכחי הנושאים היחידים שעליהם ביכולתנו להשפיע הינם נושאי החברה והחינוך, אני סמוך ובטוח כי אך ורק עיסוק בנושאים הרלוונטיים לציבור שלנו יכול להחזיר את המפלגה לגודלה האמיתי", סיכם טאוב.