מפקד "הבית היהודי" מגיע לדקה ה-90: כל המספרים

בועדת המפקד טוענים כי החל ממוצאי שבת מתפקדים כ-220 איש בכל שעה ומתלהבים מ"מפקד אינטנסיבי". חיבור נתוני ההתפקדות של המטות מגיע לכ-60 אלף מתפקדים. מי מוביל?

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 09/09/12 09:33 כב באלול התשעב

מפקד "הבית היהודי" מגיע לדקה ה-90: כל המספרים
אגודת הסטודנטים מכון לב, צילום: אגודת הסטודנטים מכון לב

מפקד "הבית היהודי" יסתיים הלילה (א') בחצות, ובועדת המפקד מדווחים על התפקדות שיא של "הרגע האחרון": מנתוני הועדה עולה כי ממוצע ההתפקדות במוצאי השבת עמד על 220 איש בשעה, כשביום שישי בלבד התפקדו 1,000 איש למפלגה.

בועדה מציינים בסיפוק את סך המתפקדים הגבוה וטוענים כי הוא משמעותי ביחס למפלגות אחרות בכנסת. "אם משווים למשל להתפקדות במפלגה "העבודה" מדובר במספרים מרשימים, שכן שם הסתכם המפקד המקוון בכ-7,000 איש בלבד", טוענים בועדה.

ביום רביעי הקרוב תתכנס ועדת המפקד על מנת לעיין בנתוני ההתפקדות. בועדה מעריכים כי במהלך היום תגיע כמות נכבדת של טפסי מתפקדים, מטעם המועמדים למטות השונים, אשר עד כה "שמרו את הקלפים קרוב לחזה" וכמעט שלא הסכימו לחשוף נתונים.

וכמה התפקדו למפלגה? דני טרופר, יו"ר ועדת המפקד, מעריך כי המפקד יסתכם בכ-35 אלף איש. אלא שנתוני מטות המועמדים מצטרפים למספר המתקרב ל-60 אלף, שהוא אמנם גבוה אך ריאלי. המפקד הקודם למפלגה, שלא יצר "באזז" דומה למפקד הנוכחי, הסתכם בכ-70 אלף איש.

מטה אורלב, שחשף את נתוני ההתפקדות במסיבת עיתונאים שהתקיימה בחמישי שעבר, טוען כי המספרים עומדים על 28-30 אלף מתפקדים, כולל המתפקדים באמצעות האינטרנט, העומדים על פי ההערכות על כ-3,000 איש. המספר כולל גם את המפקד המאסיבי שערך ניסן סולימיאנסקי.

במטה בנט מדברים על למעלה מ-21 אלף מתפקדים בסך הכל, לפני "המאמץ האחרון" שיגיע עד הרגע האחרון - הלילה בחצות. במטה בנט מעריכים כי המפקד שלו יסתכם בכ-24 אלף איש, תוך מאמץ משמעותי במפקד המקוון. אצל בנט טוענים כי כ-85% מכלל המתקדים באינטרנט יתמכו בבנט לראשות המפלגה, מספר העומד על למעלה מ-12 אלף איש.

במטה הרשקוביץ מחזיקים לטענתם בכ-15,000 טפסי התפקדות, שנתוניהם נמסרו על-ידי אנשי השטח שפועלים לבחירתו של השר הרשקוביץ וכן כאלו שהתפקדו באמצעות המוקד הטלפוני של המטה ובאמצעות האינטרנט.

ומה הלאה? סדר גודל ההתפקדות יתברר בימים הקרובים, אך אין הוא מבשר על זהותו של המועמד המוביל, שכן התפקדות לחוד והצבעה לחוד. "הכל פתוח", העריך גורם בועדת המפקד, "מי שהתפקד במטה מסוים לא בהכרח מתכוון להצביע לאותו מועמד, שלא לדבר על זהות הרשימה, שנקבעת ביום בחירות נפרד. המערכה לא מסתיימת ואפילו לא קרוב לכך".