מי התחזה לועדת המפקד של הבית היהודי?

תחת השם "ועדת הביקורת של מתפקדי המפד"ל" ניסה גוף בלתי מוכר להשפיע על מתפקדי המפלגה, תוך שהוא קורא להם שלא להאמין לסקרים המצביעים על תמיכה בנפתלי בנט

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 16/08/12 16:57 כח באב התשעב

מי התחזה לועדת המפקד של הבית היהודי?
יוסי זליגר, צילום: יוסי זליגר

זיופים והתחזות במהלך מפקד "הבית היהודי": ביממה האחרונה נשלחו מאות אלפי הודעות דואר אלקטרוני בשם "ועדת הביקורת של מתפקדי המפד"ל", גוף לא ברור שאיננו רשמי ולא פועל מטעם ועדת המפקד, שפנה ישירות למתפקדים למפלגה ולרשימות תפוצה של גולשים דתיים-לאומיים, במטרה להשפיע על עמדותיהם במהלך הפריימריז.

הודעת הדוא"ל התייחסה למשאל שנערך באתר ערוץ 7, והוצג על ידי נפתלי בנט כסקר המקנה לו יתרון על פני המתמודדים האחרים, כש"ועדת הביקורת" טענה כי "מדובר בפרסומים שקריים שמטרתם הטעיית מתפקדי המפד"ל-הבית היהודי על התוצאות הצפויות בבחירות... תעלול טכנולוגי ולא סקר מדעי". ההודעה התייחסה ספציפית לסקרים שהתייחסו לתמיכה בנפתלי בנט וטענה כי מדובר בהמצאות.

דני טרופר, יו"ר ועדת המפקד של "הבית היהודי", התייחס היום להתחזות וטען כי "מכיוון שאין שום גוף רשמי בשם זה, היה ניתן להבין אולי כי וועדת המפקד והבחירות היא זו העומדת מאחורי הדברים שנכתבו בו. דבר זה אינו נכון כלל. אבקש להבהיר כי הוועדה רואה בחומרה רבה את השימוש שנעשה, לכאורה, בשמה בעת משלוח ההודעה".

"אין לוועדת המפקד, לעומד בראשה, או למי מחבריה חלק במשלוח ההודעה", הבהיר טרופר, "יתרה מזאת, הוועדה שוללת את הנוסח ואת רוח הדברים העולים מתוך ההודעה. תקופת המפקד והבחירות הינו פרק זמן שבו נמדדים נבחרי הציבור ביכולותיהם להנהיג ובתרומתם בעבר ובעתיד".