"מטות ערים" מעריכים: חלק מהמנדטים של נתניהו יעברו למפלגות המגזר

הדו"ח החצי-שנתי של הארגון מותח ביקורת על שרים וחברי כנסת שהתנגדו ל"חוק הסדרה" בתירוצים שונים. הח"כים הפעילים ביותר למען הימין: אלקין, חוטובלי וחברי "האיחוד הלאומי"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 08/08/12 12:30 כ באב התשעב

"מטות ערים" מעריכים: חלק מהמנדטים של נתניהו יעברו למפלגות המגזר
World Economic Forum-cc-by, צילום: World Economic Forum-cc-by

ארגון "מטות ערים" מפרסם היום (ד') את הדו"ח החצי שנתי המדרג את שרי הממשלה וחברי הכנסת על פי מדד הבוחן את תרומתם להתיישבות ולימין. בעקבות דחיית "חוק ההסדרה", הדו"ח מתח ביקורת ו"הוריד" נקודות זכות לשרים גלעד ארדן, בני בגין, משה (בוגי) יעלון, משה כחלון, לימור לבנת וגדעון סער.

האירוע המכונן של חצי השנה האחרונה, על פי "מטות ערים", הוא ההצבעה על חוק ההסדרה, אשר הייתה ל"מקרה מבחן" עבור שרים וחברי כנסת באשר להתחייבויותיהם לפעול למען ההתיישבות. בארגון טוענים כי טענת חלק מהשרים שנימקו את חוסר יכולתם להצביע נגד החוק - אינן רלוונטיות: "הטענה לא נכונה, בדקנו זאת. אם שר חושב שהוא מסוגל לתרום יותר בלי להיות שר אז שיחזיר את המפתחות".

תוצאות הדו"ח הועברו היום לחברי מרכז הליכוד, זאת על מנת להשפיע באמצעותם על דירוגם של חברי הכנסת. על פי הדו"ח, הח"כים המצטיינים ביותר הם זאב אלקין יו"ר הקואליציה, דני דנון ויריב לוין, ציפי חוטובלי וחברי "האיחוד הלאומי" - אורי אריאל, אריה אלדד ומיכאל בן ארי.

ב"מטות ערים" מסרו בתגובה כי "יש לשער, שהתמיכה במצטיינים, תבוא לידי ביטוי בתקופת הבחירות כך וביום הפריימריז תרשם הצבעה עקבית של מתפקדי ליכוד האידאולוגיים בעד אלקין, דנון, יריב לוין וחוטובלי". עוד מעריכים בארגון כי "ביום הבחירות - נבחין ב"זליגה ימינה" של חלק מ-10 המנדטים הדתיים-לאומיים, מהליכוד של נתניהו, שאיכזב, חזרה לבית היהודי-איחוד הלאומי כדי לתמוך רק במועמדים אידיאולוגיים".