מדור חדש בכיפה: פוליטיקאים מצייצים

הבחירות הקרובות יתאפיינו בפעילות מורחבת ברשתות החברתיות. אנחנו בכיפה נעקוב אחר פעילות הפוליטיקאים הדתיים ומדי שבוע נפרסם סיכום שבועי של ההצלחות הויראליות והכישלונות המביכים

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/10/12 16:55 ח בחשון התשעג

מדור חדש בכיפה: פוליטיקאים מצייצים

ההכרזה הדרמטית של השר דניאל הרשקוביץ על פרישתו מהמרוץ לראשות "הבית היהודי", נתנה את אותותיה גם בפייסבוק. עוד בטרם התפרסמה ההודעה הרשמית של אורלב והרשקוביץ, בחר אורלב לפרסם פוסט בעמוד הפייסבוק שלו, בו הוא רומז על המהלך הצפוי: "בזמן הקרוב תצא בשורת האחדות הגדולה של הבית היהודי מפד"ל החדשה".

במקביל, המתמודד נפתלי בנט בחר לתקוף את המהלך, רגעים לפני מסיבת העיתונאים שקיימו אורלב והרשקוביץ. בנט חשף בפוסט שפרסם כי הצעת ה"דיל" שנסגר בין הרשקוביץ לאורלב הוצעה לו מוקדם יותר על ידי הרשקוביץ עצמו - אך הוא בחר לדחות אותה.

מטה השר הרשקוביץ בחר לשמור על שתיקה רועמת נוכח ההודעה הדרמטית, שכלל לא קיבלה ביטוי בעמוד הפייסבוק הרשמי של השר. הרשקוביץ שתק ושתק, עד שבחר, בשעות הלילה, להגיב לפוסט שפרסם בנט ולטעון כי הוא שקרי.

רק היום (ד'), לאחר עשרות פניות ותהיות שקיבל הרשקוביץ בעמוד הפייסבוק שלו, הוא בחר לפרסם הבהרה מפורטת לגולשים ולהסביר את סיבת הריצה המשותפת עם אורלב. "רבים מאנשינו, אלו החוששים מכך ונמצאים בגזרה החופפת של תומכי אורלב ותומכיי, פנו אלינו מתוך מצוקה של הצורך להכריע בין שני מועמדים שכל אחד מהם רצוי להם", הסביר הרשקוביץ, שאמנם ציין כי "כולנו זוכרים שהיחסים בין ח״כ אורלב לביני ידעו מורדות במהלך הקדנציה, אך כאנשים בוגרים, בעלי אחריות לעתיד המפלגה, אנו מחויבים להסתכל על העתיד ולא להיכלא בעבר. אני מקווה שהמהלך בבחינת ״איזהו גיבור הכובש את יצרו״ יישא פרי".

גם איילת שקד התייחסה במספר פוסטים למהלך של הרשקוביץ. המפתיע מביניהם היה הסקופ שחשפה שקד, היישר מחוג בית שקיימה עם נפתלי בנט ומוטי יוגב בפתח תקווה.

ומחוץ ל"בית היהודי", לא פחות שמח: ח"כ ציפי חוטובלי התגייסה השבוע להסברת ראש הממשלה בנימין נתניהו ולתקוף את התקשורת שרגילה להאשים את ביבי בכל צרותינו.

משה פייגלין מנסה שוב לזכות לאהדת הצעירים (כנראה), בקריאה פומבית ללגליזציה של סמים קלים. הלייקים לא משקרים, כך אומרים. ואיך אפשר בלי מיכאל בן ארי, שהצליח לעורר פרובוקציות גם השבוע -

צל"ש השבוע לח"כ יעקב (כצל'ה) כ"ץ, שמעבר לנושאים הפוליטיים מצא גם זמן והתייחסות מקוונת לנושא אנושי ורגיש שהובא לטיפולו.

התאכזבנו השבוע מחוסר הפעילות של המתמודדת שולי מועלם, שעמוד הפייסבוק שלה עורר פיהוק - וחבל. בשבועות קודמים מועלם דאגה לעדכונים על בסיס כמעט יומי, וזה הזמן לחזור גם לזירה הזו. גם חילי טרופר, המתמודד לרשימת "העבודה" לכנסת, לא עדכן את גולשיו ואף לא השיב לשאלות שהופנו אליו בעמוד.

לצערנו, גם הרב שי פירון התעלם לחלוטין מחרושת השמועות ומאוסף הפניות שהגיעו לעמוד הפייסבוק שלו, סביב הדיווחים על כוונתו לחבירה אל הפוליטיקאי יאיר לפיד. שתיקה רועמת היא אל הפתרון, הרב פירון. התייחסות בסיסית שתאשר כי אתה שוקל את הנושא, הייתה מוסיפה לך כבוד.