כאוס בועדת המפקד: "הרב טרופר מקבל החלטות על דעת עצמו"

חברים בוועדה טוענים כי היו"ר, הרב דני טרופר, פועל על דעת עצמו. "הוא לא מתייעץ איתנו, מוציא מכתבים פומביים שאנחנו שומעים עליהם מהתקשורת. כך לא עובדים", מתאר אחד מחברי הוועדה

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 31/10/12 19:47 טו בחשון התשעג

כאוס בועדת המפקד: "הרב טרופר מקבל החלטות על דעת עצמו"
גשר, צילום: גשר

חברים בועדת המפקד של "הבית היהודי" מותחים הערב (ד') ביקורת על יו"ר הועדה, הרב דני טרופר, בטענה כי זה החליט לפעול על דעת עצמו מבלי להיוועץ בהם, בשורה של החלטות פומביות שקיבל באחרונה.

האחרונה מביניהם היא החלטתו של טרופר לפנות לדניאל הרשקוביץ ולזבולון אורלב ולחייבם להציג את ההסכם ביניהם, שהוביל לפרישתו של הרשקוביץ מהמרוץ לראשות המפלגה. במכתב פומבי ששיגר טרופר, הוא אף איים כי יערב את בית הדין של המפלגה במידה והשניים לא יחליטו להציג לאלתר את ההסכם שהתקבל ביניהם.

חברי ועדת המפקד, כמו גם אורלב והרשקוביץ בעצמם, שמעו על פנייתו של טרופר בעקבות פניית כיפה. "טרופר לא התייעץ איתנו, הדבר לא הגיע לדיון דמוקרטי בוועדה, ואף לא קיבלנו החלטה בנושא. הוא פשוט החליט לכתוב מייל ולשגר אותו לכולם. הכאוס כה גדול, עד שאני לא שמעתי בכלל על ההחלטה הזו מטרופר עצמו", אמר חבר בוועדה בשיחה עם כיפה.

"לו הדבר היה מגיע לדיון בועדת המפקד, היינו שואלים את טרופר למה לא לדרוש מנפתלי בנט ואורי אורבך להציג גם הם את ההסכם עליו חתמו?", טען חבר ועדת המפקד. לדבריו, "טרופר מחליט לפעול על דעת עצמו ולא להיוועץ בנו. זה לא קורה בפעם הראשונה. לפני כחודש אף יצאה הודעה לעיתונות על ישיבה של הועדה שכלל לא התקיימה. הברדק חוגג".

חבר ועדת המפקד לא סבור כי טרופר מונע ממניעים פוליטיים בעד מועמד זה או אחר. "אני לא חושב שמדובר בהטייה פוליטית, כמו בבעיה של ארגון וניהול. הוועדה לא מתפקדת: החל מהטעויות הקריטיות בספר הבוחרים, דרך הבעיה במועצות הסניפים ובועידת המפלגה ועד להתנהלות יו"ר הועדה. זה ללא ספק כישלון", הסביר חבר הועדה.

טרם התקבלה תגובה מועדת המפקד לדברים.