ועדת המפקד: אם איילת שקד תיבחר, יבוטל השריון למתמודד צעיר

בהתאם לחוות הדעת המשפטית שפורסמה לראשונה בכיפה, החליטה ועדת המפקד של "הבית היהודי" כי אם שקד תזכה לסך קולות גבוה בפריימריז, היא "תפיל" גם את השריון למתמודד צעיר

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 05/07/12 09:05 טו בתמוז התשעב

ועדת המפקד: אם איילת שקד תיבחר, יבוטל השריון למתמודד צעיר
יחצ, צילום: יחצ

ועדת המפקד של "הבית היהודי" החליטה השבוע, בהתאם לחוות הדעת המשפטית שפורסמה לראשונה בכיפה, כי אם וכאשר תקבל איילת שקד סך הצבעות גבוה, אשר יציבו אותה בחמשת המקומות הראשונים ברשימת המפלגה, היא "תפיל" לא רק את השריון הקיים במקום הרביעי למועמדת אישה, אלא גם את השריון במקום החמישי למועמד צעיר.

שקד, בת 36, תבטל למעשה לא רק את השריון לאישה במקום הרביעי - אלא גם למועמדים צעירים גברים, שכן המקום החמישי ברשימת המפלגה משוריין לצעירים בני פחות מ-40. כך, באופן חסר תקדים, מועמדותה של שקד צפויה "לטרוף את הקלפים" בפריימריז ולפגוע ישירות במועמדים צעירים המבקשים להתמודד על המקום החמישי, המשוריין להם ברשימה.

עוד החליטה ועדת המפקד כי לאחר הפריימריז, ביום הבחירות לרשימת "הבית היהודי", יוכל כל מתפקד לבחור בשלושה מתמודדים - על פי דירוג של הגבוה ביותר, הבא אחריו והנמוך ביותר. ההחלטה הזו מגבילה את יכולתם של מתמודדים ברשימת "הבית היהודי" להביע תמיכה ברשימה הגדולה משלושה משתתפים, שכן למתפקדים בלתי אפשרי להצביע בעבור רשימה גדולה יותר.