הרב טרופר גייס רבנים כדי לחייב את המתמודדים לרוץ רק ב"בית היהודי"

במפלגה מתחו ביקורת על יו"ר ועדת המפקד שבחר לגייס רבנים כדי לחייב את המתמודדים להחלטה שהיא ספק-דמוקרטית. ועדת המפקד הפיצה לתקשורת את המכתב, רגע אחרי שנשלח למתמודדים

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 28/10/12 16:08 יב בחשון התשעג

הרב טרופר גייס רבנים כדי לחייב את המתמודדים לרוץ רק ב"בית היהודי"
גשר, צילום: גשר

במהלך תמוה יזם יו"ר ועדת המפקד של "הבית היהודי", הרב דני טרופר, מכתב רבנים המפעיל לחץ פוליטי על המתמודדים לראשות ולרשימת המפלגה, בו הם מתחייבים שלא לבצע שום מהלך דמוקרטי שלא במסגרת התמודדותם לרשימת "הבית היהודי".

גורמים בכירים במפלגה מתחו ביקורת על התערבותו של טרופר בנושא. "מדוע יו"ר ועדת המפקד מנסה למנוע מהלכים דמוקרטיים אפשריים באמצעות מכתב רבני-הלכתי שמתאים יותר לאיחוד הלאומי מאשר לבית היהודי?", טען הגורם הבכיר בשיחה עם כיפה. תוכן המכתב הופץ לאמצעי התקשורת על ידי דובר ועדת המפקד, יהושע מור יוסף, דקות אחדות לאחר שטרופר עצמו שלח אותו למעומדים - זאת ככל הנראה במטרה להפעיל עליהם לחץ תקשורתי נוסף.

במכתב שהפיץ היום טרופר למתמודדים, הוא דרש מהם להתחייב לריצה אך ורק בשורות המפלגה, זאת כדי למנוע כל ניסיון חבירה למפלגות אחרות או להקמת מפלגה עצמאית אשר "תגנוב" מנדטים מ"הבית היהודי". על המכתב הספיקו לחתום מספר מתמודדים לרשימה לכנסת ושני המתמודדים המרכזיים לראשות המפלגה: נפתלי בנט וזבולון אורלב.

במכתב, ששוגר כאמור לכל המתמודדים, כתבו הרבנים כי "הנה זכינו לשעת כושר נדירה של אחדות השורות בעקבות המפקד... כולנו חשים ששעה זו של אחדות השורות, בלב אחד כאיש אחד, מרוממת את נפש הציבור ומחזקת את הכוחות לפעולה, ובע"ה נזכה שמתוכה נשכיל לאחד גם את שאר חלקי המחנה לקראת הבחירות".

"האחדות הזו היא המפתח ליצירת האפשרות לפעול למען התורה, העם והארץ. כיום כולנו מבינים את המחיר הכבד ששילמנו בעבר על היעדר אחדותנו", כתבו הרבנים, "בשעה גדולה זו, אנו פונים בקריאה לכל המתמודדים במפקד ולכל חברי הסיעה בכנסת, לכבד את המהלך הציבורי החשוב של המפקד והפריימריס, שמבטא את רחשי לב הציבור, ולהתחייב מראש, בכתב, כי יכבדו את רצון הציבור ויקבלו על עצמם את משפט הבוחר", בבחירות המוקדמות במפלגה, יהיו תוצאותיהם אשר יהיו".