הצרות של נפתלי: מי שאוהב את בנט, שונא את המפד"ל

איש העסקים הדתי, עורך הדין הסרוג, הסטודנט לרפואה – כולם מסוגלים לאהוב את נפתלי בנט הצעיר והרענן. אבל הם לא יצביעו לו, כי אין סיכוי שהם יצביעו למפד"ל. דעה

חדשות כיפה יהונתן שגב 11/07/12 22:08 כא בתמוז התשעב

הצרות של נפתלי: מי שאוהב את בנט, שונא את המפד"ל
נפתלי בנט, צילום: נפתלי בנט

נפתלי בנט לא אומר את זה, אבל הוא בטוח שואל את עצמו אם לא טעה בדרך. אם לא שגה כשבחר, מלחץ לו"ז של הקדמת הבחירות (עוד לפני הקמת ממשלת האחדות), לרוץ ברשימת "הבית היהודי" במקום לבחור בריצה עצמאית לכנסת. בנט הרי בחר מראש לרוץ עצמאית. ואז התקפל, חזר בו, והחליט להצטרף ל"בית היהודי". פה הטעות.

בנט פונה לקהלים רחבים מאוד, במרכז הציונות הדתית ובעיקר לשמאלה. אנשי הייטק, צעירים, סטודנטים סרוגים, רבים-רבים רואים עצמם מסוגלים להצביע לו. להאמין למה שיש לו להגיד, לנפתלי, שכבר עשה את הכסף שלו בחיים וכעת רק בא למען שליחות ציבורית, כבוד והערכה. למה לא להאמין לו. ומהי בכלל האלטרנטיבה, כשכולם יודעים שבנימין נתניהו יהיה גם ראש הממשלה הבא. למה לא לתת את הקול לנפתלי, כשיעמוד מימין נתניהו ויוכל לתמוך את ידיו, כמו אז כשהחזיקו את ידיו של משה רבנו?

אלא שכל אותו קהל שמסוגל לאהוב את נפתלי בנט, לא יצביע לעולם לבית היהודי. אין שום סיכוי. יש יותר סיכוי שאיש ההייטק מגבעת שמואל יצביע ליאיר לפיד, לפני שיצביע למפד"ל (והיא המפד"ל, בחייכם) - עם העסקנים וסגני ראשי הערים וראשי הסניפים וראשי הוועדות והמועצות והמינויים והקומבינות שקנו למפד"ל את ריח הדגים המצחין שמתלווה לפתק ההצבעה שלה בקלפי.

אין שום סיכוי שחבר'ה צעירים ממרכז הארץ, שסטודנט לרפואה, שעורך דין דתי-לאומי שיוצא לפאב שכונתי פעמיים בשבוע ואוהב לראות "מחוברים" - אין שום סיכוי שהוא ישלשל את ה-ב' לקלפי. על אף ולמרות נפתלי בנט ואיילת שקד והרב אביחי רונצקי.

בחוגי בית שמקיים נפתלי בנט, חלק מהם גם בלב ליבה של הברנז'ה התל-אביבית, הוא נשאל "מה לעזאזל אתה עושה שם?". שואלים אותו אם לא השתגע. אם לא בחר להתאבד פוליטית בבית קברות פוליטי שמגרד, על פי כל סקר, 3-4 מנדטים בימים טובים לישראל. והתשובה היא - כן. מפני שכל מי שאוהב את בנט, שונא את המפד"ל.