הסירחון הפוליטי שעולה מ"הבית היהודי"

חוקרים פרטיים, מודעות פיקטיביות והכפשות: הפריימריז הראשון של הציונות הדתית מתגלה כביזיון למנהיגינו, שמאשימים זה את זה ומחללים שם שמיים. יהונתן שגב לא ילך להצביע. דעה

חדשות כיפה יהונתן שגב 17/10/12 07:41 א בחשון התשעג

הסירחון הפוליטי שעולה מ"הבית היהודי"
אגודת הסטודנטים מכון לב, צילום: אגודת הסטודנטים מכון לב

לו הייתם יודעים עד כמה הבאיש ריחה של מפלגת "הבית היהודי" בתקופה האחרונה, אין לי צל של ספק שהייתם מדירים רגליכם מן הקלפיות ונמנעים מלהצביע במועד הבחירות המתקרב, לראשות המפלגה או לרשימתה לכנסת. פשוט קשה לתאר את מימדיו של גועל הנפש מההכפשות והלכלוכים הדדיים, הטריקים והשטיקים. בפריימריז הראשונים של הציונות הדתית, הפוליטיקה המגזרית התגלתה בשיא עליבותה.

אין כתב פוליטי ואין איש יחסי ציבור ואסטרטגיה המעורב בסיפור של "הבית היהודי", שלא יודה על האמת: הגיעו מים עד נפש. מדי יום מתקבלים במערכות החדשות הודעות דוא"ל שתכליתן ספינים שאין להם התחלה ואין להם סוף: המועמד הזה פורש מהמרוץ וחובר למועמד ההוא, המועמד ההוא נשוי לאישה שאינה שומרת תורה ומצוות ולמועמד הזה הוצע דיל לרבנות עיר תמורת פרישה. הכל מכל כל, אלא שלשקר אין שום אחיזה במציאות.

מדי יום מתקשרים הכתבים הפוליטיים אל דוברי המתמודדים ומנסים להבין הכצעתקה. גם אני התקשרתי וזכיתי למבול של סיפורי אלף לילה ולילה, מכל מטה ומכל דובר, שמתאר עד כמה מכפישים אותו ועד כמה הוא משתוקק למקלחת שאחרי הפריימריז ל"בית היהודי". כתבים פוליטיים שאינם מגזריים, אנשי יח"צ שאינם בהכרח עובדים עם לקוחות דתיים, לא מאמינים למימדי הרעש ושאט הנפש - ופתאום הפריימריז ל"ליכוד" נראים כמו חוויה נעימה.

ובסיכום קצר: בתקופה הקצרה של המפקד הזה הספקנו לקרוא מודעות שקריות, הודעות יח"צ מוטעות, סקרים מטעם ש"נדחפו" לעיתונים ואמצעי תקשורת שבחרו צד בלחץ "מלמעלה" ומתוך אינטרסים, חוקר פרטי אחד שהצליח לגשש בלשכתו של זבולון אורלב וטענות הדדיות על "מפקדי ארגזים" ושחיתויות.

המתמודדים, מיותר לציין, מאשימים זה את זה וקוראים זה לזה לנהוג בניקיון כפיים ובכבוד הדדי. אבל אם הרשקוביץ, אורלב ובנט מבטיחים שידם לא הייתה במעל וקוראים בפומבי להתנהגות הוגנת ונקייה - מי המלוכלך שבוחש בבחירות במפלגה? מי מקור כל השקר?

כבוד השר הרשקוביץ, ח"כ אורלב, בנט: לצערי הוכחתם שהפריימריז כנראה לא מתאימים לנו. זה לא שווה את הביזיון. לא שווה לנו חילול השם הנורא שמביאים לנו אנשים חובשי כיפות ושומרי מצוות.

במצב הזה, אין לי חשק ללכת להצביע.