דני דיין: לא אתערב בפריימריז ואפרסם דעתי על בנט - לטוב או לרע

בעקבות מודעות אנונימיות בהן נטען לכאורה כי יו"ר מועצת יש"ע תוקף את נפתלי בנט, המתמודד לראשות "הבית היהודי", מבהיר דיין: "זו התערבות פסולה, איני מחווה את דעתי על כישוריו"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 14/10/12 16:55 כח בתשרי התשעג

דני דיין: לא אתערב בפריימריז ואפרסם דעתי על בנט - לטוב או לרע
Matanya-wikipedia, צילום: Matanya-wikipedia

דני דיין, יו"ר מועצת יש"ע, מתייחס היום (א') למודעות ולכרוזים האנונימיים שהופצו באחרונה בהתייחס לפריימריז ב"בית היהודי", בהן נטען כי דיין, לכאורה, תוקף את נפתלי בנט שכיהן תחתיו כמנכ"ל מועצת יש"ע.

במודעות שהופצו השבת שורבב שמו של דיין אשר שיגר הבוקר מכתב אל הרב טרופר בדרישה לפעול למניעת הישנות מקרים מעין אלה. "מנסחי הכרוז שואלים רטורית מדוע אני "מסרב בנחישות להשמיע (על בנט) ולו מילה טובה אחת?" ומנסים כך ליצור רושם אצל הקורא כאילו יש בשתיקתי מה שאין בה", כתב דיין לטרופר.

(המודעות שהופצו בגנות בנט. צילום: צעירי הבית היהודי)

"ברי לי מאז היום בו מערכת הבחירות במפד"ל יצאה לדרך שכל דבר שאומר על מי ששימש מנכ"ל מועצת יש"ע תחתיי - יהפוך לכלי תעמולה בידי מאן דהוא. תהיה זו אם כן התערבות ואף נקיטת עמדה במערכת הבחירות המפד"לית ע"י גורם חיצוני - תופעה שבעיני היא פסולה ואותה אף אתה עצמך גינית לאחרונה", אמר דיין.

"זו הסיבה היחידה ואין בלתה שבגינה איני מחווה בעת הזאת את דעתי על כישוריו המרובים של נפתלי בנט. אודה לך אם תנחה את המועמדים לחדול לאלתר מן הנוהג הנפסד לדבר בשם מועצת יש"ע או בשמי שלי", הוסיף דיין.

יו"ר ועדת המפקד של "הבית היהודי", דני טרופר, אמר כי הוא "מוחה נחרצות נגד שיטת התעמולה הפסולה המכפישה מועמדים באמצעות כרוזים אנונימיים ובצורה אישית ופוגענית. אין זו דרכה של מפלגה המייצגת את הציונות הדתית ואני קורא לכלל המתמודדים לשמור על כללי התמודדות הוגנים ונקיים".

"צעירי הבית היהודי" פרסמו הודעת גינוי למודעות שהופצו וכתבו כי הם מבהירים כי הם אינם שותפים לכתיבת המסמך ולאמור בו. "צעירי הבית היהודי מגנים בכל תוקף התקפות מסוג זה, אשר מהוות לדעתנו פגיעה בטוהר המידות, ובטוהר הבחירות. בנוסף, יובהר כי צעירי הבית היהודי אינם מביעים כל תמיכה או התנגדות להשתתפותו של מי המתמודדים לראשות המפלגה או לרשימה לכנסת", נכתב.