דנינו יעתור לבג"ץ נגד החלטת בית הדין של "הבית היהודי"

הרב ד"ר דורון דנינו טוען כי "ועדת הבחירות של הבית היהודי פוגעת בדמוקרטיה", בהחלטתה לשנות את חוקי השריונים בפריימריז לרשימת המפלגה, חמישה ימים לפני מועד הבחירות לרשימה

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 08/11/12 14:40 כג בחשון התשעג

דנינו יעתור לבג"ץ נגד החלטת בית הדין של "הבית היהודי"
יחצ, צילום: יחצ

הרב ד"ר דורון דנינו, המתמודד לרשימת "הבית היהודי" לכנסת, מתכוון לעתור לבג"ץ נגד ועדת הבחירות של "הבית היהודי", בעקבות החלטת בית הדין של המפלגה, שקבע הבוקר (ה') כי בחמשת המקומות הראשונים של הרשימה לכנסת ישוריינו שני מקומות נפרדים למתמודד צעיר ומתמודדת.

על פי הכללים החדשים המקום החמישי ישוריין לצעיר בכל מקרה, גם אם תבחר איילת שקד (שהיא אישה וצעירה) למקום המשוריין לאישה. המשמעות היא שמועמדים מבוגרים יותר מאבדים מקום ריאלי ברשימה. "ועדת הבחירות של הבית היהודי פוגעת בדמוקרטיה", טוען דנינו, "לא משנים חוקים חמישה ימים לפני בחירות".

"אני בספק גדול אם זה יעמוד במבחן בית המשפט או בג"ץ. ועדת המפקד ממשיכה לגלות חוסר מקצועיות וחוסר דבקות בכללים שהיא בעצמה קבעה. היא לא מתנהלת על פי כללי הדמוקרטיה המקובלים בפוליטיקה", קבע דנינו, "אסור לשנות את כללי משחק חמישה ימים לפני הבחירות זה לא הגון ולא ראוי. אחרי שנקבעו הכללים לא משנים אותם ככה פועלים בדמוקרטיה מתוקנת".