בית הדין של "הבית היהודי" קבע שני שיריונים לאישה ולצעיר

בניגוד להחלטת ועדת המפקד, בית הדין קבע שני מקומות המיועדים למתמודד צעיר ולמתמודדת, בחמשת המקומות הראשונים ברשימה. בחירת אישה צעירה לא תפיל כעת את השריון למתמודד הצעיר

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 08/11/12 12:49 כג בחשון התשעג

בית הדין של "הבית היהודי" קבע שני שיריונים לאישה ולצעיר
יחצ, צילום: יחצ

בית הדין העליון של "הבית היהודי" קבע היום (ה') כי ברשימת המפלגה לכנסת יהיה שריון גם למתמודדת אישה וגם למתמודד צעיר - בחמשת המקומות הראשונים של הרשימה לכנסת. הרשימה לכנסת תבחר על ידי מתפקדי המפלגה ביום שלישי הבא.

ההחלטה ניתנה בתגובה לעתירה שהגישו המתמודדים הצעירים לרשימת המפלגה - יוני שטבון, עמיעד טאוב וג'רמי גימפל. העותרים דרשו לחזור לנוסח התקנון המקורי ולהבטיח את שריון המתמודד הצעיר לרשימה. "הקביעה כי בחירתה של אישה צעירה לאחד מן המקומות הראשונים תייתר בנוסף גם את אחד מן השריונים השמור לצעירים היא חסרת יסוד. לא זו בלבד שקביעה זו מנוגדת ללשון המפורשת של הסעיף היא גם מנוגדת לתכלית המונחת בבסיסו והיא חסרת כל הגיון", טענו הצעירים בעתירתם.

(ניצחו בעתירה, המתמודדים הצעירים. צילום: יחצ)

בהחלטת בית הדין הובהר היום כי "בך מובדלת הציונות הדתית מציבורים אחרים, המדירים את הנשים מרוב תחומי העשייה וההשפעה הציבורית בשם האמירה כי "כל כבודה בת מלך פנימה". לפיכך יש לדעתנו לשריונים שנקבעו בתקנון לאישה משקל סגולי העומד בפני עצמו. אין מדובר ב"קישוט" אלא במהות".

בית הדין אף קבע כי "גם לשריונים שנקבעו בתקנון לצעירים, יש חשיבות בימים אלה, שבו הנושא החברתי בכלל, ונושא הנטל הכלכלי המוטל על הדור הצעיר, יכולתם לרכוש השכלה ודיור בפרט, עומדים במרכז סדר היום הציבורי".

בהחלטת בית הדין נקבע כי, "אם אישה תיבחר (או "תוקפץ") לאחד מארבעת המקומות הראשונים ברשימת המפלגה לכנסת, הדבר לא יפגע בשריון שנקבע בתקנון לצעירים". התרחיש המרכזי כרגע הוא בחירתה של איילת שקד למקום גבוה ברשימת המפלגה לכנסת, מה שעד כה, בטרם החלטת בית הדין, היה "מפיל" את השריון שנשמר למתמודדים הצעירים.

יוני שטבון אמר לכיפה בעקבות ההחלטה: "האמנתי לאורך כל הדרך שהמפקד הזה יוכל להביא להתחדשות בכוח הפוליטי שלנו. עכשיו זה ברור. יש מקום אמיתי לכוחות הצעירים. אפעל בעזרת השם כחבר כנסת כדי לחבר את הפוליטיקה שלנו חזרה לעם".