ברוך מחייה המתים: 58% מהמתפקדים לבית היהודי – צעירים

הפריימריז הוכיח את עצמו בהתפקדות מאסיבית של צעירים שירעננו את שורות המפלגה. 50,000 התפקדו, בעיקר בערים ירושלים, פתח תקווה, קריית אתא וחיפה. טרופר: הצלחנו להחזיר את הצעירים

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 12/09/12 22:01 כה באלול התשעב

ברוך מחייה המתים: 58% מהמתפקדים לבית היהודי – צעירים

ועדת המפקד של "הבית היהודי" מפרסמת היום (ד') את תוצאות האמת של המפקד שהסתיים בראשית השבוע האחרון. קרוב ל-50,000 איש התפקדו, 58% מהם מתחת לגיל 45.

יו"ר הועדה, דני טרופר, ציין כי "העובדה שקרוב ל-50,000 אלף מתפקדים ומתפקדות התפקדו ושילמו עבור הזכות להרכיב את הנבחרת של הציונות הדתית לכנסת, מלמדת על הצלחת הפריימריז ועל האמון המחודש שהציבור מעניק למפלגה".

"הצלחנו להחזיר לבית היהודי את הצעירים", הוסיף טרופר, שציין כי הציבור הציוני דתי הפנים את התובנה שרק כח פוליטי משמעותי שלו, יאפשר לו לעצב ולהשפיע על דמותה היהודית של המדינה. "התפקדות לכח פוליטי עצמאי משחררת את הכיפות הסרוגות מעמדת השתדלן - המנסה לקדם נושאים חשובים לו ולמדינה- במסגרת מפלגות גדולות שסולם הערכים שלהם שונה. לא עוד לובי למען הדתיים אלא כח ציוני דתי למען המדינה", אמר טרופר.

הערים הגדולות ביותר בסך ההתפקדות הסופי הן ירושלים, פתח תקווה, קריית אתא וחיפה. 56% מהמתפקדים - גברים. 44% - נשים.

ממטה השר דניאל הרשקוביץ, יו"ר "הבית היהודי", נמסר בתגובה לנתונים כי "מדובר בנתונים מדהימים המעידים כי רק מי שביצע חריש עמוק במשך ארבע שנים להרחבת מעגלי התמיכה בתנועה בקרב ציבורים שלא ראו במפלגה את ביתם, תושבי הפריפריה, המסורתיים והצעירים - יוכל להמשיך את תנופת השינוי שהחלה בפתיחת השורות".

ממטה נפתלי בנט נמסר כי "אין כמו נתוני המפקד המלא צעירים כרימון כדי לסיים את השנה בתחושה של התעוררות גדולה. זהו מפקד שמייצג חזרה הביתה של ציבור מלא תקווה לשינוי. אנחנו מברכים את עשרות אלפי הצעירים, הנשים, הספרדים, החילוניים והמסורתיים, אנשי הפריפריה והערים שהצטרפו לבית היהודי ומבטיחים לא לאכזב אותם. ברצוננו גם להודות לוועדת המפקד בראשות הרב טרופר שניהלה אותו בצורה מעוררת כבוד. תחל שנה וברכותיה".

מטה אורלב מסר לכיפה כי "הנתונים מראים כי 32,000 מתוך מתפקדי המפדל הם תומכי אורלב. זהו נצחון גדול למחנה שמאמין בצורך במפלגה דתית לאומית חזקה ובחשיבות שיעמוד בראשה מנהיג עם ניסיון"