בנט מציע: קרקע חינם לכל משתחרר מצה"ל

נפתלי בנט גיבש תוכנית, אותה הוא מתכוון לקדם במידה וייבחר לכנסת, לפתרון מצוקת הדיור ולעידוד הגיוס לצה"ל. במסגרת התוכנית, כל מי ששירת בצה"ל או בשירות הלאומי יקבל קרקע למגורים בפריפריה

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 22/10/12 09:55 ו בחשון התשעג

בנט מציע: קרקע חינם לכל משתחרר מצה"ל
נפתלי בנט, צילום: נפתלי בנט

נפתלי בנט, המתמודד לראשות "הבית היהודי", השיק היום (ב') "תוכנית דיור ציונית" אותה הוא מתכוון לקדם במידה וייכנס לכנסת הבאה, המציעה לכל צעיר וצעירה אשר שרתו שירות צבאי ולאומי לקבל מגרש למגורים בחינם באזורי הפריפריה, בנגב ובגליל.

התוכנית, שנכתבה בשיתוף שר השיכון ויו"ר המפד"ל לשעבר, הרב יצחק לוי, מבוססת על העובדה ה"מדהימה", לדברי בנט, לפיה "93% מהאדמות בישראל נמצאות בידי מונופול המדינה, והגיע הזמן לשחרר אותם ולהוריד מחירים".

(התוכנית החדשה. צילום: מטה בנט)

"בעזרת התוכנית הזאת נוכל גם להוריד את מחירי הדיור, גם לעודד חרדים וערבים להתגייס לצבא או לחילופין לשרת שרות אזרחי, וגם לחזק את הפריפריה באופן מסיבי", ציין בנט והוסיף כי "תוכנית "קרקע לכל משתחרר" באה לשלב בין הצורך לתת מענה לצעירים, למנוע ייאוש וירידה חלילה מהארץ, ובד בבד להגשים את החזון הציוני של יישוב הנגב והגליל, השומרון ויהודה. זה אפשרי. זו משימת הדור שלנו".

"זוג צעיר טיפוסי במדינת ישראל לעולם לא יוכל לרכוש דירה ללא עזרה חיצונית", מתאר בנט את הבעיה כיום. לדבריו, "נושא הדיור הוא מהכישלונות הקריטיים של ממשלות ישראל בעשור האחרון. ישנם תחומים אשר הקשיים בהם נובעים ממשבר עולמי אשר אין לממשלה הישראלית שליטה עליהם, לא כן הכישלון בדיור. דיור הוא עניין מקומי שבו הממשלה שולטת, מתכננת את הערים, מוכרת את הקרקעות, קובעת את המיסים ואת גובה המימון ותנאי המשכנתאות. הכישלון הוא של הממשלה - את התשלום משלמים אנחנו".

כתוצאה מחוסר היכולת לרכוש דירה, ההוצאה של הצעירים על שכר דירה קפצה דרמטית וגדלה ב-25%. במטה בנט טוענים כי התוכנית החדשה תעניק "הזדמנות מחודשת ותקווה לכל צעיר וצעירה ישראלים הנושאים בנטל להגיע לדירה, תרחיב את פיזור האוכלוסין בישראל מגבולות חדרה-גדרה לנגב ולגליל ותגרום לירידת מחירים כללית בשוק הדיור בישראל".

על פי התוכנית, אזרח ישראלי אשר שירת שירות צבאי או לאומי יקבל עם סיום שירותו זכאות לקרקע של חצי דונם בפריפריה, בנגב או בגליל. זכאות זו תישמר לו למשך שבע שנים על מנת שיוכל לטייל, ולהשלים את חוק לימודיו. במשך שבע שנים אלו יהיה חייב הזכאי להתחיל את בניית ביתו בשטח זה. במידה ולא התחיל - תוחזר הקרקע למנהל מקרקעי ישראל.

בתוכנית הובהר כי היא תוגדר כיעד לאומי על ידי ממשלת ישראל ותבוצע על ידי מנהלת מיוחדת במשרד השיכון ובמנהל מקרקעי ישראל.