בחירות – בעוד שלושה חודשים; בבית היהודי משדרים מוכנות

ראש הממשלה נתניהו הודיע על הקדמת הבחירות, שתופסת את "הבית היהודי" רגע לפני הבחירות לראשות המפלגה ולרשימתה. המתמודדים מברכים על המהלך ומבטיחים: נגדיל את השורות ונפתיע

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 09/10/12 20:48 כג בתשרי התשעג

בחירות – בעוד שלושה חודשים; בבית היהודי משדרים מוכנות
rama-cc-by-sa, צילום: rama-cc-by-sa

הבחירות בפתח: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע הערב (ג') על הקדמת הבחירות. במסיבת עיתונאים שערך נתניהו אמר רה"מ כי הבחירות יתקיימו בתוך כשלושה חודשים. מועד מדויק טרם נמסר.

ב"בית היהודי" נראה כי המתינו להצהרה שכזו לאחר תום תקופת המפקד ולפני הבחירות לראשות המפלגה ולרשימתה, שיתקיימו בחודש הבא. יו"ר המפלגה, השר דניאל הרשקוביץ, אף שוחח עם נתניהו ובירך על הקדמת הבחירות. "מפלגת הבית היהודי נמצאת בעיצומו של פריימריז ומיד אחריהם נאחד את הכוחות הפוליטיים בציונות הדתית והמסורתית, כך שנצא מהבחירות עם נבחרת גדולה ומגוונת", אמר השר הרשקוביץ.

יו"ר הסיעה, ח"כ אורי אורבך, אמר לכיפה הערב כי "הבחירות הן הכרח בל יגונה". לדבריו, "הבית היהודי והציונות הדתית ערוכים לבחירות מתוך התחדשות ותנופה". נפתלי בנט, המתמודד לראשות המפלגה, ציין כי "בזמן שהשמאל מתפצל, המחנה הלאומי מתאחד ומתחדש ועתיד להיות הפתעת הבחירות הקרובות. נתניהו קיבל החלטה נכונה והבית היהודי, שתהיה המפלגה הראשונה שתסיים את בחירת נציגיה לכנסת, תחזק אותו ותשמור עליו לאחר הבחירות".

בנט הוסיף כי "יחד נקים ממשלה טובה יותר לעם ישראל, ממשלה בלי אהוד ברק אבל עם הרבה דאגה לחינוך, לזהות היהודית של המדינה ובעלת רגישות חברתית".