אכזבה בבית היהודי: רק 7,000 איש התפקדו באינטרנט

מדובר בנתונים נמוכים מהתחזיות הקודרות של אנשי ועדת המפקד, נוכח העובדה כי המפקד למפלגה מסתיים בראשית ספטמבר. ועדת המפקד: יש היענות גדולה מאוד בשטח, אנחנו בסך הכל מרוצים

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 19/08/12 10:20 א באלול התשעב

אכזבה בבית היהודי: רק 7,000 איש התפקדו באינטרנט

אכזבה משמעותית במטה המפקד של "הבית היהודי": רק כ-7,000 איש החליטו להתפקד למפלגה באמצעות האינטרנט, מאז החל המפקד ההיסטורי למפלגה. מדובר בנתונים נמוכים מאוד שלא עלו אפילו בתחזיות הקודרות של אנשי ועדת המפקד למפלגה, שהעריכו בראשונה כי מספר המתפקדים באינטרנט, בשלב זה, יהיה כפול ואף למעלה מכך.

במטות המועמדים השונים מתייחסים בביטול לנתונים וטוענים כי "המספרים האמיתיים" המצויים בידיהם, גבוהים בהרבה. כידוע, המועמדים למפלגה שומרים על חשאיות ביחס לנתוני המתפקדים שלהם, כחלק מהמשחק האסטרטגי ביניהם. ההערכות, עם זאת, גורסות כי מרבית המתפקדים ברשת מגיעים ממטה נפתלי בנט.

נתונים אלו מחזקים את ההערכות לפיהן "המפקד האמיתי", זה שיקבע את סדרי הכוחות, יירשם בשטח ולא באינטרנט. כאן בכיפה חשפנו לראשונה לפני כחודשיים כי רק 1,400 איש התפקדו באינטרנט. בחודשיים האחרונים נרשמה התעוררות מסוימת ברשת, שדעכה עם תחילת החופש הגדול. ובינתיים במפלגה סופרים את הימים עד תום המפקד, בראשית חודש ספטמבר הקרוב.

גורם במפלגה מציין בשיחה עם כיפה כי "הנתונים אינם מוכיחים כי המפקד באינטרנט לא מוצלח. תהליך ההתפקדות הוא מסובך, התשלום מרתיע, וקשה מאוד להביא אנשים שימלאו טפסים 'אמיתיים'. יכול מאוד להיות שהנתונים הקיימים המדברים על 7,000 מתפקדים באינטרנט, יהוו בסופו של דבר אפילו מחצית מכלל המתפקדים למפלגה".

מועדת המפקד נמסר בתגובה לכיפה כי "ועדת המפקד מרוצה מאוד מנתוני ההתפקדות עד כה, הן באמצעות האינטרנט והן באמצעות השטח. מפלגת העבודה הצליחה לפקוד דרך האינטרנט רק 6,000 מתפקדים. אנחנו הרבה יותר והמפקד טרם הסתיים. כל האינדיקציות שבידינו - וכפי שגם עולה מדיווחי המתמודדים השונים- מלמדות שיש היענות רבה בשטח למהלך האמיתי, הראשון מסוגו, בתולדות הציונות הדתית, לבחור את הנבחרת המנצחת של הכיפות הסרוגות. גם השוואה להתפקדות באינטרנט עם מפקדים שערכו מפלגות אחרות מעלה שיש לנו סיבה טובה להיות מרוצים מאוד. כולם בוחרים את כולם -זהו מהלך דמוקרטי ומאחד ואנו קוראים לציבור שטרם התפקד לממש את זכותו ולעצב את פני הנהגת הציונות הדתית בשנים הקרובות".

במטה הרשקוביץ מציינים כי "רק השר הרשקוביץ, שבמשך ארבע שנים ביצע חריש עמוק בשטח, יוכל להוביל דרך חדשה ונקייה - יחד עם כל הכוחות החדשים והצעירים שהצטרפו לתנועה. מעבר למתפקדים שמלאו את הטפסים בכל עיר ויישוב, אנחנו יודעים על תומכים רבים בשר הרשקוביץ שהעדיפו להתפקד באינטרנט, ואותם הפנינו ישירות לאתר המפקד".

ממטה בנט נמסר בתגובה כי "החזרה מחופשת בין הזמנים היא הזמן לתרגם את האהדה להתפקדות. הציבור חייב להבין שסקרים המנבאים ניצחון גורף לבנט, יחד עם החזרה הביתה של מנדטים מהליכוד ומליברמן, לא יתגשמו אם הם לא יתפקדו".