אורבך ימונה לסגן יו"ר הכנסת, נגד עמדת אורלב

בישיבת סיעה סוערת התפתח ויכוח אישי בין ח"כ אורי אורבך לח"כ זבולון אורלב. אורבך אמר לאורלב: "אתה כל הזמן עושה דברים לא ראויים ולא הגונים". אורלב השיב: "יש לכם רוב, אתם יכולים להעביר הכל"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 17/07/12 10:17 כז בתמוז התשעב

אורבך ימונה לסגן יו"ר הכנסת, נגד עמדת אורלב
עדו בן פורת, צילום: עדו בן פורת

סיעת "הבית היהודי" החליטה אתמול (ב'), בתום דיון סוער, למנות את ח"כ אורי אורבך לתפקיד סגן יו"ר הכנסת - ולא את ח"כ זבולון אורלב. כפי שדווח לראשונה בכיפה, בעת שאורבך היה מאושפז בבית החולים, ניסה אורלב להתמנות לתפקיד - אך אורבך הצליח לסכל זאת באמצעות שיחת טלפון שקיים ממיטת חוליו. כעת טעון המינוי את אישורה של ועדת הכנסת ומליאת הכנסת.

במהלך הדיון התגלע ויכוח בין אורלב לאורבך. אורלב טען כי התפקיד מגיע לו היות והוא נמצא לפני אורבך ברשימה שהתמודדה לכנסת. בעיתון "מקור ראשון" צוטט אורבך כמי שעונה לאורלב: "תמיד מגיע רק לך. אני תמיד ויתרתי, אני לא מוכן לוותר עוד. וויתרתי בעבר על חברות בוועדת הכספים בשבילך". אורלב השיב: זה לא ראוי ולא מקובל, יש לכם (לאורבך והרשקוביץ - א.פ) רוב ואתם יכולים להעביר הכל".

אורבך הגיב: "אתה כל הזמן עושה דברים לא ראויים ולא הגונים. לפעמים צריך לעשות דברים משיקולים חינוכיים".

מלשכת ח"כ אורלב נמסר לכיפה כי "ח"כ אורלב החליט שלא להגיב ולא להתייחס להחלטה המוזרה והבלתי הוגנת. אורלב אמר שמנהיג ראוי יודע להכיל מקרים שבהם נעשתה עוולה קשה מתוך אחריות למנוע מחלוקת במפלגה ובסיעה".