אורבך: הרשקוביץ נכנע לנתניהו, שלא רוצה את בנט בראש

ח"כ אורי אורבך תקף את חבירתו של הרשקוביץ לאורלב: "מוציא שם רע לפוליטיקה". איילת שקד טוענת כי מאחורי המהלך עומד לחץ של נתניהו עצמו, שמעדיף "מפד"ל קטנה וממושמעת"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 22/10/12 18:28 ו בחשון התשעג

אורבך: הרשקוביץ נכנע לנתניהו, שלא רוצה את בנט בראש
יחצ, צילום: יחצ

המערכת הפוליטית מותחת ביקורת נגד המהלך של השר דניאל הרשקוביץ, שצפוי להודיע הערב (ב') על פרישה מהמרוץ לראשות המפלגה ועל תמיכתו בח"כ זבולון אורלב לראשות "הבית היהודי".

במטה בנט טוענים כי מאחורי החלטתו של הרשקוביץ עומדים לחצים כבדים שהפעיל עליו ראש הממשלה בנימין נתניהו, באמצעות מקורבו נתן אשל, כדי להוביל למציאות פוליטית בה נפתלי בנט לא ייבחר לראשות "הבית היהודי" - תרחיש ממנו נתניהו חושש משתי סיבות מרכזיות: בנט צפוי "לשאוב" לנתניהו מנדטים מצד בוחרים פוטנציאליים שיצביעו ל"בית היהודי", וכמו כן העובדה שבין בנט לנתניהו שוררים יחסים בעיתיים בשנים האחרונות, לאחר שבנט שימש כראש לשכתו בעבר.

(נכנע ללחץ נתניהו? השר הרשקוביץ. צילום: יחצ)

אורבך טוען כי "נתניהו מפחד ממפד"ל חזקה בראשות בנט ולכן בוחש באמצעות שני 'האוהבים החדשים'. חבירתו של הרשקוביץ לאורלב מוציאה שם רע לפוליטיקה - אפילו זו של המפד"ל". על אף הצעד, שמחזק משמעותית את מעמדו של אורלב, אורבך מאמין כי בנט ייבחר בכל זאת לראשות המפלגה ולהובלתה בבחירות הבאות לכנסת.

איילת שקד, שתומכת אף היא בבנט לראשות המפלגה, הסבירה כי "בימים האחרונים הפעיל בנימין נתניהו לחץ על השר הרשקוביץ שיחבור לאורלב על מנת לנצח את בנט. נתניהו יושב עם סוקריו וראה כיצד הבית היהודי והאיחוד הלאומי גדלים על חשבונו. הוא לא אוהב את זה, הוא רוצה מפד"ל קטנה חלשה וממושמעת".

"השר הרשקוביץ רואה את כורסת עור הצבי הולכת ונמוגה, הוא מבין שיפסיד, אחרי הכל מתמטיקה הוא יודע. למרות כל הויכוחים, ההכפשות וחוסר האמון הוא מחליט לחתום על דיל פוליטי עם אורלב, אותו הגדיר "כנזק הגדול ביותר של הציונות הדתית" ,למען מפלגה קטנה ומסוכסכת", ציינה שקד, "שלוש שנים של תקיעת סכינים לא הספיקו. רוצים עוד. העיקר שיהיו מאבטחים לחבוש את הדימום".

בנט עצמו ציין הערב כי הצעת ה"דיל" הוגשה לעיונו על ידי הרשקוביץ בימים האחרונים - אז בנט החליט לסרב להצעתו - שמסתמן כי היא כוללת התחייבות לתפקיד שר בכיר במידה ו"הבית היהודי" תכנס לקואליציה. שקד עצמה מסבירה כי לבנט "היו מחויבויות קודמות שאותן לא רצה להפר. הוא לא רצה להבטיח להרשקוביץ דברים שלא יוכל לקיים. הוא לא רצה קומבינות על חשבון אחרים".