מסתמן: הרשקוביץ פורש מהמרוץ לראשות המפלגה - וחובר לאורלב

השר דניאל הרשקוביץ צפוי לפרוש מהמרוץ לראשות הרשימה ולתמוך במועמדותו של ח"כ זבולון אורלב, נגד המועמד נפתלי בנט. בנט: דחיתי הצעה דומה של הרשקוביץ, הציבור רוצה דרך חדשה

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 22/10/12 16:26 ו בחשון התשעג

מסתמן: הרשקוביץ פורש מהמרוץ לראשות המפלגה - וחובר לאורלב
יחצ, צילום: יחצ

השר דניאל הרשקוביץ צפוי לפרוש מהמרוץ לראשות "הבית היהודי" ולתמוך בח"כ זבולון אורלב לראשות הרשימה לכנסת. אורלב והרשקוביץ יקיימו הערב (ב') מסיבת עיתונאים בתל אביב, בו יודיעו על הריצה המשותפת, נגד נפתלי בנט - המתמודד הנגדי לראשות המפלגה.

ההחלטה התקבלה לאחר חרושת שמועות שהוכחשה מדי יום בשבועות האחרונים, הן על ידי מטה אורלב והן על ידי מטה הרשקוביץ, שסירבו להתייחס למשא ומתן שהתקיים ביניהם. הרשקוביץ טרם הגיש את מועמדותו לראשות הרשימה.

פרטי ההסכם בין השניים טרם ידועים אך מדיווח שהתפרסם ב"מקור ראשון" עולה כי הרשקוביץ ככל הנראה יקבל את תפקיד השר הבכיר במידה ו"הבית היהודי" תכנס לקואליציה ובמידה ואורלב ייבחר לראשות הרשימה.

נפתלי בנט, המתמודד נגד אורלב לראשות המפלגה, אמר הערב כי הרשקוביץ עצמו ניסה "לסגור איתו דיל" - אך הוא דחה אותה. "האחד ייתן לשני תיק שר ונשיאות אוניברסיטה, ובתמורה השני יתמוך בראשון", טען בנט. "52,000 איש התפקדו כדי להביא רוח חדשה, לא בשביל דילים ישנים. השר הרשקוביץ וח"כ זבולון אורלב הם אנשים ראויים. הדילים הללו אינם. הציבור מחפש מנהיגות, לא קומבינות. אני מאמין שהציבור יבחר בדרך חדשה".

ח"כ אורי אורבך אמר הערב לכיפה כי "נתניהו מפחד ממפד"ל חזקה בראשות בנט ולכן בוחש באמצעות שני 'האוהבים החדשים'. חבירתו של הרשקוביץ לאורלב מוציאה שם רע לפוליטיקה - אפילו זו של המפד"ל. בנט ואנוכי נוכיח בפריימריז כי קומבינת ההישרדות המכוערת מסיימת את דרכה ומשהו חדש מתחיל בציונות הדתית".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן