יש עתיד נגד ישיבות ההסדר: "צריך לנתק אותם מהעטין הציבורי"

ח"כ עופר שלח תקף את הרבנים שיצאו נגד גיוס בנות לצה"ל ואמר כי "מערכת הביטחון לא יכולה רק לגנות את הדברים. היא צריכה לפעול". ניר אורבך: "הציונות הדתית לא צריכה להוכיח את עצמה בפני מפלגתו של יאיר לפיד"

חדשות כיפה משה ויסטוך 30/01/18 17:05 יד בשבט התשעח

יש עתיד נגד ישיבות ההסדר: "צריך לנתק אותם מהעטין הציבורי"
משתלח ברבנים, ח"כ עופר שלח, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

בבית היהודי תקפו היום (שלישי) בחריפות את ח"כ עופר שלח מיש עתיד, על רקע הדברים שאמר נגד רבני הציונות הדתית.

בראיון לגלי צה"ל אמר יו"ר סיעתו של לפיד, בתגובה לכנס הרבנים שיצאו נגד גיוס נשים לצה"ל, כי המדינה צריכה לבוא עמם בחשבון

"מערכת הביטחון לא יכולה רק לגנות את הדברים. היא צריכה לפעול", הוא אמר וציין כי "הרבנים שהיו שם הם רבנים של ישיבות הסדר שהגופים שבראשם הם עומדים מקבלים הקלות או בגיוס או תמיכה ממשלתית ואת הדבר הזה צריך להפסיק".

עוד הוא אמר כי "אם הרב לא יחזור בו וימשיך לשרת באותו תפקיד בישיבה הזאת, צריך לנתק אותם מהעטין הציבורי כי אנחנו לא יכולים לתת גיבוי לפעולה אקטיבית נגד גיוס".

חברי הבית היהודי בישיבת הסיעה

חברי הבית היהודי בישיבת הסיעהצילום: פלאש 90. מרים אלסטר

מנכ"ל מפלגת הבית היהודי, ניר אורבך, יצא להגנת הרבנים ותקף את מפלגתו של שלח בעקבות דבריו, "יש עתיד שוב מתגלה כשמאל אנטי דתי. הציונות הדתית לא צריכה להוכיח את עצמה בפני מפלגתו של יאיר לפיד.

לטענתו של אורבך, "יש עתיד מדברים על אחדות אך קורעים את העם. והראיון הזה, קורע שוב את התחפושת מעל פני מפלגת יש עתיד".

לסיום הוא הדגיש כי "מפעל ישיבות ההסדר, זוכה פרס ישראל, הוא מאבני היסוד של מדינת ישראל ואינו זקוק לחותמת הכשרות של עופר שלח".

אתמול פורסם כי בכנס מיוחד שבו נטלו חלק בנות מדרשה רבות אמרו רבים שונים, כדוגמת הרב צבי קוסטינר והרב שמואל אליהו, שבנות הציונות הדתית לא צריכות להתגייס לצבא אלא לבחור בשירות הלאומי.

"הדבר הכי מרכזי של הנשים היום, שכל הקרב הוא על הריסת המשפחה", אמר הרב קוסטינר, "הוא שמירת הקדושה. אם יש קדושה הקב"ה נמצא שם, ואם ח"ו נופלים בדברים האלו הקב"ה לא שם. צריך לדבר בצורה הכי ברורה, מה התפקיד של האישה, ראינו במצרים - הנשים הצדקניות הקימו את המשפחה בישראל, אותה אמונה פנימית יסודית זה מה שבנה את המשפחות בישראל. הניסיון לגייס את הבנות הוא חלק ממלחמת תרבות ומהניסיון להרס המשפחה".

הרב אליהו הוסיף כי "שמים בנים ובנות יחד בנגמ"ש, בעמדת שמירה, איך מצפים שהאישה תקים משפחה אח"כ? למה זה טוב? מתוך 192 מדינות רק ב 2 יש שירות צבאי חובה לנשים. ישראל וצפון קוריאה. למה עשו את זה? זה ערך! הפכו את זה לדגל!".