הרב אליהו: "רק ב 2 צבאות יש שירות חובה לנשים. ישראל וצפון קוריאה"

שורת אנשי תורה מהזרם השמרני העבירו לבנות מדרשות שיעורים בנושא האיסור שחל עליהן להתגייס לצבא. הרב פנדל: ""לא ניתן לשום אג'נדה לטשטש את הנשיות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 29/01/18 13:29 יג בשבט התשעח

הרב אליהו: "רק ב 2 צבאות יש שירות חובה לנשים. ישראל וצפון קוריאה"
כנס בנות המדרשה, צילום: ללא קרדיט

קבוצת רבנים מהזרם השמרני השתתפו אתמול (ראשון) בכנס מיוחד ובו הסבירו למאות בנות מדרשה על האיסור שיש בגיוס בנות לצבא.

הכנס נערך בשיתוף חותם, ליב"ה ואגוד רבני קהילות ולקחו בו חלק אישים שונים כמו הרב שמואל אליהו, הרבנית עידית איצקוביץ, הרב צבי קוסטינר ,הרב דוד פנדל,הרב יהושע ואן דייק, קצינה לשעבר ועוד.

מי ששיגרו לבאות הכנס את ברכתם היו הרב יהושע שפירא והרב יעקב אריאל. הרבנית עידית איצקוביץ, ממדרשת הרובע אמרה כי "בנפש האישה הרגש הוא יותר דומיננטי, ותפקידם של הנשים בבית הוא לבנות רגשות קודש".

הרב קוסטינר אמר כי "הדבר הכי מרכזי של הנשים היום -כשכל הקרב הוא על הריסת המשפחה- הוא שמירת הקדושה. אם יש קדושה הקב"ה נמצא שם, ואם ח"ו נופלים בדברים האלו הקב"ה לא שם. צריך לדבר בצורה הכי ברורה, מה התפקיד של האישה, ראינו במצרים - הנשים הצדקניות הקימו את המשפחה בישראל, אותה אמונה פנימית יסודית זה מה שבנה את המשפחות בישראל. הניסיון לגייס את הבנות הוא חלק ממלחמת תרבות ומהניסיון להרס המשפחה".

ראש ישיבת שדרות, הרב פנדל, הדגיש כי לא ניתן לטשטש את ההבדל בין גברים לנשים, "מכוח התכונות המיוחדות נשים זוכות להיות מנוע של תורה, מתוך הכוח של תורה היא דואגת שהבית יהיה של קדושה. פמיניסטיות כזאת מתבקשת בדור של גאולה. לא ניתן לשום אג'נדה לטשטש את הנשיות, את הגבורה, אנחנו שואפים להגיע בדור של גאולה לבתים של קדושה וטהרה, במיזוג של הכוח הגברי עם הכוח הנשי".

טל גלר, קצינה לשעבר במחנה 80 ולאחר מכן בארגון הדרכה בבית הספר הצבאי להדרכה בצריפין, אמרה כי "חוסר היכולת האמתית של הצבא לנוכח המאפיין המיוחדים שמאפיינים את המערכת הצבאית שהיא מאוד גברית, באופן מוצדק, להתאים את עצמה למיעוטים ככלל ולבנות דתיות בפרט".

לדבריה, "אחת הדוגמאות שמניתי היא השימוש השכיח בסלנג הצבאי: 'זה הכל בראש!' כשמשתמשים בסלנג הזה בעצם נשאלת השאלה אז מהו מקומו של הרגש אם הכל בראש ? או באופן יותר עמוק מה מקומה של האישה שאחת התכונות שמאפיינות אותה וכן נקודות החוזק שלה, היא דווקא הרגש במערכת כזו? אם בכלל יש לה מקום בתוכה?".

הרב יעקב אריאל, רב העיר רמת גן לשעבר, ציין בדברים מוקלטים כי "מוסכם על כל רבני ישראל ששירות משותף ביחידה קרבית אסור לכל הדעות מהקצה הימני לשמאלי ואסור לשרת ביחידה כזאת וכן דעת רוב רבני ישראל שגם ביחידות אחרות מעורבות זה אסור. אנחנו באופן עקרוני נגד תערובת בנים ובנות בצבא".

רב העיר צפת, הרב אליהו סגר את יום העיון ואמר: "שמים בנים ובנות יחד בנגמ"ש, בעמדת שמירה, איך מצפים שהאישה תקים משפחה אח"כ? למה זה טוב? מתוך 192 מדינות רק ב 2 יש שירות צבאי חובה לנשים. ישראל וצפון קוריאה. למה עשו את זה? זה ערך! הפכו את זה לדגל!".

לטענתו, "לשם כך מנצלים את הרצון של הבנות לתרום לעם ישראל, את הרצון הכנה לתרום ולעשות לוקחים ומשתמשים בו לביטחון המדינה זה ודאי לא תורם, כמו שאמר ראש אכ"א הקודם - זה לא שיקול צבאי, יש פה עניין ערכי. לא מדובר פה על שיוויון, לא על כבוד האישה, יש פה ערך חדש - מגדר , כל אחד חופשי להגדיר מה שהוא".

בסיום הכנס אמר אחד מהמארגנים, הרב יעקב דביר, כי "דווקא בעת הזו שיש בילבול וטשטוש ביחס למהותה של האישה ותפקידה המיוחד,  חשבנו שנכון לחזור על הראשונות ולהפגיש את בנותינו עם אמיתתה של התורה וערכן האמיתי. שמחנו לראות את מאות הבנות שהגיעו והשתתפו ביום זה ומשמיעות קול נשי אמיתי".