הבית היהודי נגד הרשות הפלסטינית: "אבו מאזן מעודד טרור"

בצל פיגוע הירי שארע הבוקר במפעל אלון באזור התעשייה ברקן שבשומרון האשימו ראשי 'הבית היהודי' את אבו מאזן בהסתה לטרור ובאחריות לפיגוע. בנט: "אבו מאזן דואג למשכורות המחבלים חייבים להפסיק את החגיגה הזאת"

חדשות כיפה מירב כהן 07/10/18 16:59 כח בתשרי התשעט

הבית היהודי נגד הרשות הפלסטינית: "אבו מאזן מעודד טרור"
צילום: פלאש 90. הדס פרוש

פיגוע הירי בו נרצחו זיו חג'בי וקים לבנגרונד-יחזקאל על ידי מחבל מטול כרם עורר תגובות קשות. בבית היהודי מפנים אצבע מאשימה ליושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן וטוענים כי הוא מעודד הסתה וטרור. 

שרת המשפטים איילת שקד ספדה לנרצחים: "היום נרצחו בדם קר ובאכזריות נוראה שני ישראלים, קים לבנגרונד-יחזקאל וזיו חג'בי בדמי ימיהם, הורים צעירים. לבי עם משפחותיהם". השרה האשימה את יו"ר הרשות בתמיכה בטרור "ההסתה של אבו מאזן והרשות הפלסטינית מחלחלת לכל מקום ומעודדת רצח וטרור. אין תועלת בשיחות עם מעודדי טרור. אני בטוחה שכוחות הביטחון יניחו את ידיהם על הרוצח במהרה. מאחלת החלמה מהירה לפצועה מהפיגוע".

גם שר החינוך נפטלי בנט כאב את לכתם של הנצחים:  ״כמו בכל יום, גם הבוקר, זיו וקים לקחו את הילדים לגנים ולבתי הספר ויצאו לעבודה באזור התעשייה ברקן. הם לא דמיינו שזאת תהיה הפעם האחרונה שיראו את ילדיהם. הבוקר, מחבל אכזרי גדע את חייהם ופצע עובדת נוספת. קאי בן השנה וחצי לא יכיר את אמא ושלושת ילדיו של זיו לא ישחקו יותר עם אבא." בהמשך דבריו הוסיף השר "אל מול העצב הנורא בישראל, בחמאס מחלקים סוכריות ואבו מאזן דואג למשכורות. חייבים להפסיק את החגיגה הזאת. מדינת ישראל מחויבת לביטחון אזרחיה, עלינו לפעול בכל הכוח כגד הטרור. חייבים להחזיר את ההרתעה".

חבר הכנסת סמוטריץ תקף את מדיניות הפיוס עם הרשות: "פרנסה ותקווה ואופק לא מבטלים את שנאת היהודים ותאוות הרצח" והודיע לכוחות הביטחון "אל תעזו לתפוס אותו חי".