הבית היהודי מסרב לחתום הסכם עודפים עם הימין החדש: הרב פרץ מכנס ישיבת סיעה דחופה

בעקבות התנגדות ראשי הסניפים לריצה משותפת עם עצמה לישראל, מכנס הרב פרץ ישיבת סיעה דחופה לקידום המהלך. במקביל נציגי המפלגה התעלמו מבקשת הימין החדש להצעת הסכם עודפים בין המפלגות, ובנט נאלץ לפנות לליברמן

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 20/02/19 08:41 טו באדר א'

הבית היהודי מסרב לחתום הסכם עודפים עם הימין החדש: הרב פרץ מכנס ישיבת סיעה דחופה
הרב רפי פרץ, צילום: פלאש 90

מנהיגותו של הרב רפי פרץ במבחן. לאחר שראשי הסניפים בבית היהודי התנגדו לריצה משותפת עם עצמה יהודית, מכנס הבוקר (ד') היו"ר הטרי סיעת פגישה דחופה כדי לגייס את חברי הכנסת לטובת מהלך ההתאחדות. מנגד הרב פרץ מסרב לחתום על ''הסכם עודפים'' עם מפלגת הימין החדש בראשות בנט ושקד.

לאחר האיחוד עם סיעת האיחוד הלאומי, התפנו סמוטריץ' והרב פרץ לקיים משא ומתן עם ראשי עצמה יהודית, אך נראה כי חתימת ההסכם לא פשוטה לאף צד. הבית היהודי והאיחוד הלאומי הציעו לעצמה את המקום החמישי והשמיני, אולם בעצמה יהודית מתעקשים על המקום הרביעי. 

מנגד, פעילי השטח ובכירים בבית היהודי מתנגדים לכל הסכם עם עצמה, ומסרבים להכליל את המפלגה הניצית לרשימה המאוחדת עם המפלגות הסרוגות. התנגדות השטח עלולה להפיל את מהלך האיחוד, מכיוון שהרב רפי לא יכול לחתום על איחוד ללא אישור של חברי מרכז הבית היהודי. 

במקביל, נציגי הימין החדש פנו אל נציגי הבית היהודי בהצעה לחתום על ההסכם אולם אנשיו של פרץ התעלמו ממנה במשך כשבועיים. בנט נאלץ לחתום עם ליברמן.   

הסכם עודפים קובע שסכום קולותיהן של שתי המפלגות ייחשב ביחד בקביעת מספר המנדטים המוקצים להן. לאחר קביעת מספר המנדטים המשותף, מחולקים המנדטים ביניהן לפי גודלן היחסי.