הבית היהודי, הימין החדש ואפילו מפלגת העבודה: בקיבוץ הדתי מקשיבים לכולם

בתנועה שמאגדת 23 קיבוצים דתיים, צפויים להיפגש עם נציגים משלל מפלגות כדי לשמוע את עמדתם בנושאים שונים. בין המועמדים שיגיעו כדי לקבל תמיכה: שקד, פרץ ואלקין מהימין, חילי טרופר מהמרכז וחיים ילין מהשמאל

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 12/03/19 15:18 ה באדר ב'

הבית היהודי, הימין החדש ואפילו מפלגת העבודה: בקיבוץ הדתי מקשיבים לכולם
יצביעו לעבודה? מזכ"ל הקיבוץ הדתי אמיתי פורת, צילום: פלאש 90. גרשון אלינסטון

לפני מספר שבועות דווח כי בתנועת הקיבוץ הדתי מתלבטים במי לתמוך לקראת הבחירות הקרובות, כשעל הפרק, לצד מפלגות הימין, עמדה יש עתיד. עם זאת, לחדשות כיפה נודע כי בתנועה לא פוסלים גם תמיכה במפלגת העבודה המשתייכת לשמאל הפוליטי.

בעוד כשבועיים יתקיים יום מיוחד, שבו ייפגשו חברי הנהלת הקיבוץ הדתי עם שורת נציגים ממפלגות שונות, על מנת לשמוע את עמדתם בנושאים שונים כמו התיישבות, חקלאות, תורה וזהות יהודית, חברה, כלכלה, חינוך ועוד.

יש לציין כי מרבית חברי הקיבוץ הדתי מצביעים באופן מסורתי למפלגות הימין וכי בבחירות הקרובות ההתלבטות נעה בין איחוד מפלגות הימין לימין החדש. עם זאת, ישנם כאלה שמשתייכים לגוש המרכז או השמאל ועבורם הוזמנו גם נציגי מפלגותיהם של גנץ ולפיד ואבי גבאי.

ההזמנה למפגש עם המועמדים

ההזמנה למפגש עם המועמדיםצילום: ללא

בכירי התנועה, וחברים נוספים שיהיו מעוניינים בכך, ייפגשו עם יו"ר הימין החדש, השרה איילת שקד, וחבריה לרשימה אלישיב רייכנר ועמיחי שיקלי. עם ראשי הבית היהודי, הרב רפי פרץ וח"כ מוטי יוגב. עם נציג הליכוד, השר זאב אלקין. עם מועמד כחול לבן חילי טרופר וכן עם ח"כ חיים ילין ממפלגת העבודה.

לצד זה, קיימו בכירי הקיבוץ הדתי, ובראשם המזכ"ל אמיתי פורת, מגעים עם הרב פרץ ואנשי איחוד מפלגות הימין במטרה שיעגנו בהסכמים הקואליציוניים של המפלגה גם את נושא עידוד וחיזוק החקלאות בישראל.

בשבוע שעבר התקיים שיח דומה עם השרה שקד וסיומו הוציאו הצדדים הודעה לתקשורת בה נאמר כי בימין החדש הביעו "מחוייבות לקידום החקלאות כערך לאומי, בין היתר ע"י קידום חוק החקלאות ותכנית לאומית כוללת שמתמודדת גם עם הצורך בחדשנות, ועם בעיות היסוד של החקלאות. כמו כן סוכם לבטא נושאים אלו גם במסגרת ההסכמים הקואליציוניים לכשיהיו לאחר הבחירות".